בתגובה להנחת המטען: צה"ל תקף יעדים בסוריה

בתגובה לניסיון הנחת המטען בגבול רמת הגולן תקף אמש חיל האוויר יעדים שונים של צבא סוריה. במטרות הותקפו עמדות תצפית, מודיעין ומספר תותחי נ"מ. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו" כך נמסר בהודעה הרשמית של ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 07:24 יד באב התשפ

בתגובה להנחת המטען: צה"ל תקף יעדים בסוריה
מטוסים, מסוקי קרב וכלי טיס נוספים של צה"|ל תקפו אמש בסוריה. ארכיון, צילום: פלאש 90. עופר צידון

מטוסים, מסוקי קרב וכלי טיס נוספים של צה"ל תקפו אמש (ב') מטרות של צבא סוריה ברמת הגולן הסורית, זאת בתגובה לאירוע הנחת המטען, שסוכל שלשום בדרום רמת הגולן.

המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה, ועד כה נמסר כי נגרם נזק לרכוש בלבד. בהודעה הרשמית שיצאה מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל".

אישור דובר צה"ל בדבר התקיפה נמסר דקות ספורות אחרי שדווח ברשתות ערביות על תקיפה באיזור קונייטרה. מדובר באירוע חריג ויוצא דופן בו צה"ל לוקח אחריות ומודה כי הוא עומד מאחורי התקיפות בסוריה וכי ימשיך לעשות זאת במקרים נוספים של פגיעה בריבונות ישראל.

באירוע סיכול המטען מליל ראשון נהרגו 4 חברי חוליית מחבלים, השייכים ככל הנראה למליציה שיעית מדרום סוריה. הארבעה נהרגו לאחר שחצו את הגבול, הניחו תיק עם מספר מטענים ונמלטו. הם חוסלו בידי כוח מגלן ששהה באזור וכלי טיס צה"לי. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן