משרד הבריאות שוקל לקצר את ימי הבידוד

אם המהלך יתממש, משך הבידוד לחולים עם סימפטומים או בלעדיהם צפוי להתקצר בשלושה ימים. "כל שעה נוספת בבידוד קריטית לחולה שמחכה לחזור לשגרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 07:30 ט באב התשפ

משרד הבריאות שוקל לקצר את ימי הבידוד
עובדי מעבדות הקורונה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

משרד הבריאות בוחן אפשרות לקצר עוד את משך הבידוד הנדרש של חולי קורונה. אם המהלך ייצא לפועל, משך הבידוד לחולים עם סימפטומים או בלעדיהם צפוי להתקצר ביממה עד שלוש יממות, כך שחולה ללא סימפטומים יוכל להיות מוגדר כמחלים אפילו בתוך שבעה־שמונה ימים, ולא בתוך עשרה ימים. לפי ההצעה, הימים עד להגדרת אדם כמחלים ייספרו לא מיום קבלת תוצאה חיובית (כפי שמוגדר כיום) אלא מיום נטילת הבדיקה. כך פורסם ב'ישראל היום'.

קופות החולים פנו לראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, והציעו לה לקצר את ימי המחלה, בין היתר משום שאדם שנבדק שוהה בבידוד מרגע נטילת הדגימה. כמו כן, התוצאה החיובית שהוא מקבל, גם אם באיחור, מתייחסת לרגע הבדיקה עצמו. לפי נוהל המחלימים שנכנס לתוקפו לפני כשבוע, משך ההחלמה יקוצר למינימום של 10 ימים.

אם יאושר השינוי שמבקשות קופות החולים, המשמעות היא שחולה ללא סימפטומים שקיבל תוצאה חיובית יומיים־שלושה לאחר הבדיקה, משך ההחלמה שלו יקוצר מ־10 ימים לשמונה. 

גורם בכיר בקופות החולים: 
"יש להכיר גם בזמן ההמתנה לקבלת התוצאה, כל שעה נוספת בבידוד קריטית לחולה שמחכה לחזור לשגרה". במשרד הבריאות אישרו כי הנושא נבחן.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן