תנועות הנוער חוזרות לפעילות | אלקין: "נאפשר לנוער הישראלי הנפלא להמשיך להתפתח"

הושגה הסכמה ומשרד הבריאות התיר היום פעילות  במסגרת החינוך הבלתי פורמאלי לילדי כיתות ה' - יב, דבר שיאפשר לקיים פעילות בסניפים של תנועות וארגוני הנוער ומחוצה להם. השר אלקין: "הפעילות הזו  תאפשר לבני הנוער לבוא לידי ביטוי, לחזק את עולם הערכים ולתרום לחברה בחופשת הקיץ בתקופת הקורנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 10:53 ז באב התשפ

תנועות הנוער חוזרות לפעילות | אלקין: "נאפשר לנוער הישראלי הנפלא להמשיך להתפתח"
חניכי בני עקיבא. אילוסטרציה, צילום: באדיבות המצלם

לאחר קבלת האישור הבוקר (ג') - חוזרות תנועות הנער ולפעילות בשטח עם החניכים- פנים אל פנים. הפעילות תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בקבוצות של עד 20 משתתפים מחוץ למבנה הסניף בלבד תוך עטיית מסיכות, שמירת מרחק של 2 מ' והקפדה על הגיינה.

על פי הצו החדש מותרת פעילות בלתי פורמלית לכיתות ה'  ומעלה הכוללים: חוגים, פעולות, התנדבות, טיולי יום והכל בכפוף להנחיות הבריאות של צו הבריאות והמתווים בשטח של משרד החינוך.

בנוסף, ניתן לקיים פעילות שאינה קייטנה כהגדרתה, אך מתירה לקיים פעילות בשטח פתוח בקבוצות של עד 20 משתתפים ועד שש קבוצות סך הכל. פעילות במבנה סגור תתקיים עד עשרה משתתפים.  כמו כן, ניתן לקיים לינה בסמינרים והכשרות הכוללים  מרכיבי למידה, הכשרות של מדריכים או מיומנויות בהתאם לצווים ולהנחיות של משרד הבריאות. 

הסמינרים יוכלו להתקיים קבוצות של עד 20 משתתפים ועד 6 קבוצות בסכך הכל, כשאנשי צוות של הסמינרים יהיו קבועים ועליהם לשמור על  ריחוק של 100 מ' בין הקבוצות.

שר ההשכלה הגבהה והמשלימה ח"כ זאב אלקין: "המאמץ שלנו לאפשר את הפעילות של תנועות הנוער נשא פרי, ואני מברך את משרד הבריאות שאפשר לקיים פעילות של ארגוני הנוער ותנועות הנוער גם אם היא חלקית.  הפעילות הזו  תאפשר לבני הנוער לבוא לידי ביטוי, לחזק את עולם הערכים ולתרום לחברה בחופשת הקיץ בתקופת הקורנה, ותסייע לתנועות הנוער וארגוני הנוער להמשיך את הפעילות הסדירה שלהם".

"אמשיך במאבק נחוש למען תנועות נוער וארגוני נוער במטרה לפתור את המצוקה התקציבית ולאפשר לנוער הישראלי הנפלא להמשיך להתפתח במסגרת מערכת החינוך הבלתי פורמלי."

ההנחיות לתנועות הנוער

ההנחיות לתנועות הנוערצילום: דוברות

מנכ"ל משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה, מרדכי בניטה: "יגעת ומצאת - תאמין״אחרי דיונים רבים מול משרד הבריאות והמנכ״ל פרופ׳ חזי לוי הגענו להסכמה לגבי המשך פעילות תנועות וארגוני הנוער. משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה ימשיך לתמוך בארגוני ובתנועות הנוער ויסייע להם לקיים פעילות רציפה בתקופת הקורונה."

מתנועת הנוער 'עזרא' נמסר: "לאחר שבשבועות האחרונים התקיימה מחאה בהובלת תנועת הנוער עזרא בדרישה מהממשלה לאפשר להם להמשיך לפעול לצד ההנחיות וההגבלות, היום התקבל אישור. הערב בשעה 19:00 תנועת עזרא תקיים מסדר קיפול אוהל המחאה מול הכנסת ומזמינה את שאר התנועות להשתתף".

מזכ"ל תנועת עזרא, שאול דה מלאך אמר: "אנו מברכים על האישור שניתן לתנועות הנוער לחזור לפעילות, ומודים לשר זאב אלקין ולמנכ"ל המשרד מרדכי בניטה על האוזן הקשבת ועל המאמצים הרבים להחזרת הפעילות. תנועות הנוער הן החוסן של מדינת ישראל. האישור הוא מהלך מנהיגותי. כלל הסניפים קיבלו את ההנחיות ויקפידו על שמירה עליהם ללא פשרות".

במכתב ששלח מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, לחנכי התנועה כתב שחל "אנו חוזרים ומדגישים כי חברי תנועה שלא יקפידו על ההנחיות- לא ייקחו חלק בפעילות. אנו מודים לשר להשכלה משלימה זאב אלקין ולמנכ"ל המשרד מרדכי בניטה על המאמצים בנושא". סיים המזכ"ל את מכתבו.