"הסעודה האחרונה" של בנימין נתניהו | המיצג שמעורר סערה

אמש התקיימה הפגנה בה נפצעו מספר מפגינים מאלימות של תומכי נתניהו, והבוקר הוצב בכיכר רבין מיצג אומנתי שכבר הספיק לעורר לא מעט ביקורת מימין: "הסעודה האחרונה" של ראש הממשלה. השרה רגב: "זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 10:47 ח באב התשפ

"הסעודה האחרונה" של בנימין נתניהו | המיצג שמעורר סערה
הסעודה האחרונה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אמש התקיימה הפגנה מול ביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, והבוקר (ד') הוצב מיצג מחאה שנוי במחלוקת בכיכר רבין בתל אביב על ידי האומן איתי זליאט. במיצג נראה שולחן סעודה גדול, פירות רבים מונחים על השולחן, בקבוקי יין, שמפניות ומאפים רבים. במרכז השולחן ניצבת דמותו של ראש הממשלה כשהוא מניח את ידו על עוגת דגל ישראל. לצד המיצג נכתב: "הסעודה האחרונה". זליאט, אחראי גם על הצבת הפסל של השרה מירי רגב מול מראה ולפסלו המוזהב של נתניהו לפני כראבע שנים.

כיכר רבין, היום

כיכר רבין, היוםצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שרת התחבורה, מירי רגב, כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי מדובר במיצג של הסתה ופנתה לראש העיר רון חולדאי, שיפעל להסרתו: "בערבו של תשעה באב יש מי שבחר ללבות עוד ועוד שנאה וקיטוב בעמנו. יש מי שאולי רומז שגם עתידו של ראש הממשלה יהיה כעתידו של הסועד האחרון?! זה רק עניין של זמן שיגיע מיצג הגרדום וחבל התלייה. זו לא הסתה אלא קריאה לפעולה. אני קוראת לרון חולדאי תפסיק לעצום עיניים והסר לאלתר את מיצג ההסתה.

השר אוחנה מגיב לאלימות בהפגנות: "תורידו את הלהבות"

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, אמר: "אני מגנה אלימות מכל צד ובכל מצב. יש למצות את הדין עם מתפרעים אלימים בחומרה. אבל, מדהים בעיניי שאלו שזועקים על אלימות נגד מפגינים, מתעלמים מאלימות כלפי שוטרים ומקריאות לפגוע ברה"מ. האם כוונתם לעודד סוג מסוים של אלימות, באמצעות גינוי אלימות מצד אחד ושתיקה כלפי אלימות מהצד השני?"

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, הגיב גם הוא למיצג והתייחס גם לאלימות אמש: "הפסל שהוצב הבוקר בכיכר רבין אינו אמנות, אלא התרת דמו של ראש הממשלה. חייבים לעצור את האלימות הפושה ברחובות - מימין ומשמאל - לפני שיהיה מאוחר מדי. אני קורא למערכת האכיפה למצוא את הבריונים שהכו אמש מפגינים ואת האחראים לפסל המסית ולמצות איתם את הדין".

הסעודה האחרונה היא אירוע בחייו של ישו, המתואר בספרי הבשורה של הברית החדשה. מדובר באחד האירועים המרכזיים המיוחסים לישו, אירוע ששימש ומשמש השראה לטקסים נוצריים, לרעיונות תאולוגיים, לאגדות עממיות וליצירות אמנות.