השר אוחנה מגיב לאלימות בהפגנות: "תורידו את הלהבות"

השר לביטחון הפנים מגיב לגילויי האלימות נגד המפגינים בהפגנה שהתקיימה אמש מול ביתו. אוחנה כתב: "אנחנו עם אחד. זה יהיה אסון אם המחלוקות ישכיחו זאת". גנץ: "תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/07/20 09:42 ח באב התשפ

השר אוחנה מגיב לאלימות בהפגנות: "תורידו את הלהבות"
השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, צילום: פלאש 90

אמש הפגינו מול ביתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, כאלף בני אדם. במהלך ההפגנה נרשמו הפרות סדר על ידי מפגינים ובנוסף אירעה קטטה בין מספר מעורבים ברחוב דה וינצ'י וחמישה מפגינים הותקפו. באותו המקום, אחד המפגינים זרק אבן גדולה, ככל הנראה לאחר שהותקף בעצמו, ופגע בשוגג בשוטר סמוי. כוחות משטרה שהיו במקום עצרו את החשוד שזרק את האבן לחקירה בתחנת המשטרה.

השר אוחנה מזהיר: "סבירות גבוהה שההפגנות ייגמרו בדם"

השר אוחנה, התייחס הבוקר (ד') לגילויי האלימות וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "בחייכם. תורידו את הלהבות. כמה שנאה באוויר. תשעה באב. המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות. אנחנו עם אחד. זה יהיה אסון אם המחלוקות ישכיחו זאת".

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הגיב לאלימות: "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים מאתמול חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר כי המשטרה נחושה לפעול נגד כל גילוי של אלימות: "מחובתנו לפעול למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות הקשת של החברה בישראל וכך אנו עושים מזו תקופה ממשוכת כמעט מדי יום. מנגד שלום הציבור וביטחונו עומדים מעל לכל, לכן לא נאפשר ונפעל בנחישות נגד כל גילויי אלימות, ונדליזם או פגיעה באזרחים ושוטרים. אני קורא למפגינים לשמור על המחאה נקייה מאלימות והפרות סדר".

השר רפי פרץ כתב כי אסור שנגיע לאלימות: "ערב ט׳ באב. יום של חשבון נפש לאומי. על כולנו, על החברה הישראלית כולה ועל נבחרי הציבור משמאל ומימין, לגנות כל גילויי אלימות. אסור לקבל את מה שהיה אמש בת"א. ההפגנה והוויכוחים הם לגיטימיים, אך אסור שהדבר ידרדר לאלימות. חייבים להוריד את מפלס השנאה. משנאת חינם נחרבנו, ומאהבת חינם נבנה"