ח"כ פרידמן למען השירות הלאומי: "לא ניתן למפעל השירות הלאומי לקרוס"

ח"כ תהלה פרידמן פועלת מהבוקר למען 5000 בני ובנות השירות הלאומי המועסקים בתחומי חינוך שלא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים אם לא יוסדר התקציב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 13:09 ז באב התשפ

ח"כ פרידמן למען השירות הלאומי: "לא ניתן למפעל השירות הלאומי לקרוס"
ח"כ תהלה פרידמן , צילום: יח"צ

5000 בני ובנות השירות הלאומי המועסקים בתחומי חינוך לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים אם לא יוסדר התקציב, כך נודע לח"כ תהלה פרידמן שפועלת מהבוקר (ג') לשנות את ההחלטה לבטל את הכשרתם.

פרידמן כתבה בדף הפייסבוק שלה: "הבוקר קיבלתי פניה נסערת ממיכל וולדיגר, יו"ר "בת עמי". היא התבקשה על ידי משרד החינוך לבטל את ימי ההכשרה וההערכות שצריכים להתקיים בימים הקרובים לקראת שנה"ל תשפ"א. הסיבה: אין תקציב להעסקת בני ובנות השירות לפחות עד דצמבר 2020".

עוד הוסיפה פרידמן, "אני מעריכה שבסוף ימצא התקציב להפעלת השירות. אבל הכשרה כבר לא תהיה. צעירים וצעירות שעומדים לעבוד עם ילדים בסיכון, עולים חדשים וחינוך מיוחד לא יקבלו שום הכשרה והכנה מתאימה".

"ככה, כבדרך אגב, מבטלים מפעל אדיר של התנדבות ותרומה למדינה וגם, על הדרך, עוד אלפי צעירים נתונים בחוסר וודאות. ולא בגלל הקורונה. בגלל התקציב. בגללנו. ככה זה נראה כשאין תקציב. ככה זה נראה כשאנחנו מתקוטטים על פוליטיקה במקום לעסוק בחיים עצמם". 

פרידמן מספרת כי פנתה לח"כ רם שפע וביקשה דיון דחוף בועדת החינוך, התרבות והספורט בנדון. "אני מתכוונת ללוות את הנושא ולא לוותר. לא ניתן למפעל השירות הלאומי לקרוס".