מחאת תנועות הנוער: "מדינת ישראל החליטה להפנות עורף"

למעלה מ-1,000 חניכי תנועות הנוער השונות הפגינו מול הכנסת בדרישה להחזיר את פעילויות הקיץ. מזכ"ל עזרא: "אם הממשלה לא יורדת לשטח כדי לראות מה הוא צריך, השטח יבוא אליה כדי לדרוש זאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 10:43 כ בתמוז התשפ

מחאת תנועות הנוער: "מדינת ישראל החליטה להפנות עורף"
צילום: תנועת עזרא

ביטולי פעילויות הקיץ של תנועות הנוער איחדו בפעם הראשונה בישראל את כלל הגופים, יהודים, ערבים, דרוזים, חילונים, דתיים וחרדים תחת מאבק משותף: להחזיר את פעילויות הקיץ של תנועות הנוער. למעלה מ- 1,000 חניכי תנועות הנוער השונות מפגינים כעת (א') מול ישיבת הממשלה. תנועת עזרא שהובילה את המאבק הודיעה כי מעתה פעילויות הסניפים יתקיימו באוהל מחאה מול הכנסת "תנועות הנוער הן החוסן הנפשי של בני הנוער"

מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך דורש כי יחזירו את פעילויות הקיץ: "במהלך החצי שנה האחרונה, בני הנוער במדינת ישראל חוו תחושת אי יציבות ואי וודאות. לאורך התקופה הזו, אנו, תנועת עזרא פעלנו על מנת להוות להם עוגן ומסגרת למרות הכל. לא יתכן שבחופש הגדול, לא יאפשרו לנו להמשיך לעשות זאת בצורה שתורמת לבני הנוער ומטמיעה ערכים. אם הממשלה לא תאפשר לנו לקיים את הפעילות הסדירה ואת מחנות הקיץ, אנו נעבור לקיים את הפעילות מול הכנסת. אם הממשלה לא יורדת לשטח כדי לראות מה הוא צריך, השטח יבוא אליה כדי לדרוש זאת. מנהיגות לא יכולה לצאת לחופש".

מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא יאיר שחל: "דווקא עכשיו- מדינת ישראל החליטה להפנות עורף לתנועות הנוער. הקיצוץ המדובר בתקציב בגובה של עשרות אחוזים הוא אסון בקנה מידה לאומי. מדובר בפגיעה קשה בפעילות השוטפת של תנועות הנוער שמצטרפת לאובדן הכנסות קשה מאי תשלום דמי החבר של ההורים בשנת 2020. המשך הקיצוץ יביא את כולנו לקריסה אמיתית. ראש הממשלה חייב להתערב בנושא באופן מיידי לפני שיהיה מאוחר מדי".

קומונרית ב'אריאל' על המחאהצילום: תנועת אריאל

דביר עמיאור, מזכ"ל תנועת הנוער אריאל, אמר: "היו לנו 10 מקרים של חולים מאומתים שנדבקו במוסדות החינוך,  בזכות ההקפדה על הנהלים בתנועה אף אחד לא נדבק,אנחנו מסוגלים לשמור על ההנחיות תנו לנו להמשיך לעבוד,  העתיד של המדינה הוא קודם כל בחינוך לערכים".

ח"כ תהלה פרידמן ויו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, יקיימו מחר דיון דחוף בנושא מצבן הקשה של תנועות הנוער. "תנועות הנוער קריטיות לבריאות של הנוער, הפיזית והנפשית" כתבה הבוקר ח"כ פרידמן בפייסבוק. "ההגבלה על פעילותם והקיצוץ התקציבי שעלול להביא לקריסתם, זה מסוכן.
מצד אחד, לא מאפשרים לתנועות הנוער לפעול ומגבילים אותם בצורה מוגזמת, מצד שני, גם מקצצים את התקצוב שלהן. לכן אנו יוזמים דיון דחוף שיתקיים בועדת חינוך בנושא".

פרידמן מבקשת להחזיר לפעילות את תנועות הנוער לפי מתווה שיקבע המשרד (קפסולות של 50 או 20) בהקדם. "תמים לחשוב שבלי התנועות החניכים יהיו בבית לבדם. הם יסתובבו בקניונים עם אחוזי הדבקה מסוכנים בהרבה. כמו כן, אנו מבקשים לחבר צינור חמצן כלכלי לתנועות הנוער - פיצול משרד החינוך הוביל לכך שיש להעביר את הכספים ממשרד החינוך למשרד להשכלה גבוהה. כרגע ההעברה מתעכבת ותנועות הנוער בסכנה. נביא את אנשי הממשלה הרלוונטיים ונלחץ עד שיפתרו את הנושא. לא ניתן לייבש את תנועות הנוער!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן