המחאות בירושלים: 50 מפגינים נעצרו

מאות מפגינים הפרו את הסדר בבירה, והתעמתו עם כוחות המשטרה, כמה מהם אף השליכו לעברם חפצים ובנוסף חסמו את תנועת הרכבת הקלה. מהמשטרה מסרו: "נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא נאפשר פגיעה באזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 07:07 כג בתמוז התשפ

המחאות בירושלים: 50 מפגינים נעצרו
שוטרים מול מפגינים, אמש מול בית רוה"מ , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

50 מפגינים נעצרו במהלך הלילה (ד') בגין הפרת סדר ציבורי, נזק לרכוש ותקיפת שוטרים, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, ובמחאה נגד ראש הממשלה נתניהו. ההפגנה מתקיימת לאחר שבימים האחרונים הוקם מאהל מחאה בסמוך לבית ראש הממשלה, ואמש התעוררה סערה סביב פינויו, בכוח מופרז לטענת המפגינים. המשטרה החלה לעצור מפגינים לאחר שחלקם החלו להשליך חפצים לעבר שוטרים ותקפו עיתונאים.

בין המפגינים היו גם כאלו שהחלו להצית פחים, ואף לחסום את תווי הרכבת הקלה. בעקבות כך החלו במשטרה להשתמש בזרנוקים ולפנות את המפגינים. במהלך העימותים בין המפגינים לשוטרים נפצע שוטר אחד. בנוסף העיתונאי אבישי בן חיים הותקף גם הוא בידי המפגינים בזמן שהגיע למקום על מנת לסקר. שר התקשורת, יועז הנדל, אמר על התקיפה: "צבועים נמאסתם. בחודשיים האחרונים נאלצתי להגן פומבית כמה פעמים על עיתונאים. והנה עכשיו תקפו את אבישי בן חיים בהפגנה. כמו בפעמים הקודמות אמרתי שאסור שזה יקרה. אלא שהפעם 'מגיני הדמוקרטיה' שלחו לי הודעות כועסות כי זה שונה ולאבישי יש 'תזות מסוכנות'".

יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, גינה את ההתפרעויות שהיו במהלך ההפגנות: "מחאת בלפור מוצדקת ונכונה אבל שום דבר לא מצדיק אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. מחאה כן. אלימות לא. אין לנו ארץ אחרת, אין לנו משטרה אחרת".

מהמשטרה מסרו על האירוע: "כוחות משטרת ישראל פזרו את מפרי הסדר, וכלל צירי התנועה פתוחים לתנועה. במהלך הפרות הסדר נעצרו / עוכבו 50 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש ותקיפה של שוטרים ואנשי תקשורת. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכלל הציבור, אך לא תאפשר פגיעה באזרחים, שוטרים, אנשי תקשורת ורכוש הציבור, ותפעל בנחישות אל מול מפרי הסדר".