אסף אמדורסקי לכיפה: "זו ממשלה של מושחתים, כולם צריכים ללכת הביתה" | עימותים בהפגנות ברחבי הארץ

מאות בני אדם מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה ובטענות לשחיתות של ראש הממשלה. הזמר, שקרא "להגיע לבלפור עם לפידים" אומר לחדשות כיפה כי הממשלה איבדה את האמון של הציבור

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/07/20 20:56 כב בתמוז התשפ

אסף אמדורסקי לכיפה: "זו ממשלה של מושחתים, כולם צריכים ללכת הביתה" | עימותים בהפגנות ברחבי הארץ
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, הערב, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מול בית ראש הממשלה בירושלים מפגינים הערב (ג') מאות אנשים, במחאה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה, ובמחאה נגד ראש הממשלה נתניהו. ההפגנה מתקיימת לאחר שבימים האחרונים הוקם מאהל מחאה בסמוך לבית ראש הממשלה, ואמש התעוררה סערה סביב פינויו, בכוח מופרז לטענת המפגינים.

גם הערב נערכה המשטרה בכוח מוגבר, ונרשמו עימותים בין השוטרים לבין המפגינים שמנופפים בדגלי ישראל, נושאים לפידים בוערים ומניפים שלטים נגד נתניהו. 

המוזיקאי אסף אמדורסקי, שקרא אמש "מי שיש לו לפיד - שיגיע לבלפור", וקרא מוקדם יותר השבוע לראש הממשלה נתניהו "ללכת לבית משוגעים", הוא אחד ממובילי המחאה הנוכחית.  בראיון לחדשות כיפה בהפגנה הוא אומר כי לא מדובר במחאה מפלגתית, וכי הממשלה איבדה את אמון הציבור.

אסף אמדורסקי בראיוןצילום: חדשות כיפה

"המחאה פה היא לא מפלגתית", אמר אמדורסקי. "יש כאן אנשים מהימין, מהשמאל, יש כאן מתנחלים, יש פה ייצוג מאוד רחב להרבה דעות פוליטיות. מדובר פה על טוהר מידות, על אי-שחיתות, על לא להתעמר בעם, לא להבטיח דבר אחד ואז להתעמר בקשישים".

אם הממשלה תחליט על סגר - אתה חושב שצריך לציית?

"כרגע יש אמון מאוד נמוך, מפני שקבינט הקורונה, שהקים הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, הוא לא שקוף, הדיונים בו ננעלו לשלושים שנה קדימה. הרי מדובר בנבחרי ציבור, אנחנו משלמים להם את המשכורת, איך הם יכולים להסתיר, למה להם להסתיר? זה כמו התיקים של חטופי תימן, מה יש להם להסתיר? איזו שחיתות מתנהלת שם שהם צריכים להסתיר אותה מהציבור ששלח אותם?"

אמדורסקי הוסיף לתקוף את שרי הממשלה, ואמר כי "האנשים שיושבים היום בממשלה בגדו באמון הציבור, והמושחת הראשי, שדרדר את אמות המוסר הציבוריים, זה שיושב פה בבלפור ומתענג על כספנו. איך שכוננה הממשלה הזו הם הצביעו לעצמם על העלאת שכר".

אבל שוב - אם יוחלט להטיל סגר, אתה קורא לציבור לא לציית להנחיות?

"אני מסתובב עם מסכה, ואני נשמר ואני קורא לאנשים לשמור על הבריאות שלהם ועל היקרים להם. אבל גם בעניין הזה, המרחק בין ההוראות לשמור על הבריאות, למה שהם עושים בחסות הקורונה, להפעיל משטרה חסרת רסן, שמתעמרת באזרחים, שמעלימה עדויות ממצלמות. מדובר בממשלה של נוכלים שצריכה קודם כל ללכת הביתה, ואולי גם להעמיד את כולם לדין".

https://twitter.com/meravcohenh/status/1283101088095318018?s=20