הח"כ קרא לציבור לא לציית להנחיות - וסופג אש מכל הכיוונים

עידן רול מיש עתיד צייץ כי לממשלה אין לגיטימציה להטיל סגר מלא על האוכלוסייה, וכי הציבור לא צריך לציית, וחטף אש: "זו קריאה לאנרכיה, תמחק את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 17:07 כב בתמוז התשפ

הח"כ קרא לציבור לא לציית להנחיות - וסופג אש מכל הכיוונים
ח"כ עידן רול, צילום: פלאש 90

מתקפה על ח"כ עידן רול (יש עתיד), שכתב היום (ג') כי הציבור לא צריך להנחיות הממשלה, אם יוכרז על סגר כללי, בשל העלייה החדה במספרי הנדבקים בקורונה. רול כתב מוקדם יותר בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".

מיד לאחר הציוץ תקפו במערכת הפוליטית את דבריו של רול. יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, כתב בתגובה: "אני קורא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להתנער מדברים אלו. זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאד". בנט הוסיף כי "יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה"ל אחר. ביקורת - כן. אנרכיה - לא".

גם חבר מפלגתו של בנט, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב כי על רול למחוק את הציוץ, והוסיף: "מותר שתהיה ביקורת מוצדקת על הניהול הכושל של הממשלה את האירוע אבל אנרכיה מסוכנת פי אלף. זה בדיוק ההבדל בין אופוזיציה אחראית לאופוזיציה פופוליסטית וחסרת אחריות".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר,תקף את רול ואת מפלגתו: "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח״כ מרשימתו של יאיר לפיד (שבגל הראשון עוד הציע לציבור להפר את ההנחיות). עכשיו זה ברור: יצא המרצע מן השק, אנשי ״יש עתיד״ ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים". 

גם נשיא המדינה ריבלין גינה את דבריו של רול, וכתב כי "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן