הממשלה דנה בהחמרת ההגבלות: נתניהו הזעיק את בר סימן טוב לדיון

בשל מגמת העליה בהתפשטות הקורונה, קיים ראש הממשלה התייעצות עם השרים וראשי מערכת הבריאות במשך שעות ארוכות. ועלתה בו גם הצעה להגביל את ההתקהלויות לעשרה אנשים בלבד. אדלשטיין: "אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים - יהיה סגר בעוד כמה ימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/20 18:51 כב בתמוז התשפ

הממשלה דנה בהחמרת ההגבלות: נתניהו הזעיק את בר סימן טוב לדיון
נתניהו ובר סימן טוב, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה, ראש הממשלה נתניהו קיים הערב (ג') דיון חירום בהשתתפות מספר שרי ממשלה, ראשי המל"ל וצוות יועצים, ביניהם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, שהוביל את המאבק בהתפרצות הראשונה של הקורונה לפני שלושה חודשים, עת כיהן בתפקיד.
מלבד בר סימן טוב, בדיון שהוביל נתניהו השתתפו מנכ"ל המשרד הנוכחי פרופ' חזי לוי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי.

הדיון עסק בין היתר בהגבלה של התקהלות עד 10 אנשים, במקום 20 כיום. וכן באפשרות של הטלת סגר כולל בלילות ובסופי שבוע, כדי לצמצם הדבקה במסיבות. בר סימן טוב אמר בדיון כי "איבדנו שליטה. צריך לבצע צעדים מידיים, המצב חמור. הגענו למצב שבו היינו בסבב הקודם". ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הוסיף כי הוא "מבקש ממקבלי ההחלטות בתוך ימים ספורים להחליט בנוגע להגבלות חדשות".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון כי "הצעדים שננקטו עד עכשיו לא מספיקים, צריך להורות על הגבלות חדשות. אם לא ננקוט בצעדים דרסטיים - יהיה סגר בעוד כמה ימים".

עם סיום הדיון פרסמה לשכת נתניהו הודעה האומרת כי "ראש הממשלה נתניהו הנחה לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם. ראש הממשלה אמר כי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות. הפורום יתכנס שוב בימים הקרובים". דווח כי נכון לעכשיו לא התקבלו החלטות על החמרת ההגבלות. 

במקביל, לאחר שמשרד הבריאות ביטל את חובת הבידוד ליותר ממחצית הפונים למוקד בתלונה על טעויות, ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, דנה היום בפעילותו מוקד ההשגות שמפעיל משרד הבריאות על הוראות כניסה לבידוד הנשלחות לאזרחים לאור השימוש בכלי השב"כ, ובתלונות הרבות של אזרחים על הקושי במענה במוקד. 

משרד הבריאות מסר לוועדה בדיון נתונים כי שיחרר מחובת בידוד יותר ממחצית מהאנשים שפנו למוקד ההשגות של המשרד .עוד התחייבו נציגי המשרד בפני הוועדה  כי זמני ההמתנה במוקד יעמדו על כ-2 דקות תוך שבוע, ובקרוב כבר יהיו 500 חוקרים אפידמיולוגיים.