השר כץ: "נקים עוד מערכת סיוע לעסקים קטנים"

שר האוצר ישראל כץ על מדיניות הממשלה בעניין המשבר הכלכלי: "המפתח זה היכולת להתריע ולסגור עסקים. אם עסק פתוח ומפר בצורה מהותית את ההנחיות – סוגרים אותו. ואז הוא גם לא יקבל כלום מהמדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 08:38 יג בתמוז התשפ

השר כץ: "נקים עוד מערכת סיוע לעסקים קטנים"
שר האוצר ישראל כ"ץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס הבוקר ב"כאן רשת ב" לעלייה בתחלואה בקורונה: "התחלואה החוזרת חייבה אותנו לחשיבה. לנתח מדוע זה חזר. המפתח זה היכולת להתריע ולסגור עסקים. אם עסק פתוח ומפר בצורה מהותית את ההנחיות – סוגרים אותו. ואז הוא גם לא יקבל כלום מהמדינה"

בנוסף, הגיב שר האוצר  לדבריו של השר צחי הנגבי, שאמר אתמול (שבת) ש"זה שטויות שאין לאנשים מה לאכול", "יש כאן צורך בסולידריות. אנחנו צריכים להיות חלק מהציבור ולהזדהות איתו. ההתבטאות הזאת בהחלט לא במקומה ולא משפרת את המצב. אמירה כוללנית נגד ציבורים היא פוגעת. אנשים נמצאים פה בקשיים".

עוד הוסיף שר האוצר כי משרדו עסוק בדיונים שונים לגבי אופן הסיוע לעסקים, בינוניים וקטנים. כאשר נבחנות כלל האופציות, החל ממענקים וכלה בהלוואות,  והרצון הוא לחבר כל סיוע לתכנית כלכלית שתוביל לצמיחה ושיפור במצב המשק.

לגבי המחלוקת על תקציב חד שנתי או דו שנתי אמר כץ: כל הכלכלנים אומרים תביאו עכשיו תקציב לשנה הזאת כדי להתניע את המשק. זה ברור לחלוטין מבחינה כלכלית למה צריך עכשיו תקציב. אי אפשר להכין תקציב לשנה הבאה – אי אפשר לדעת מה יהיה"