צחי הנגבי: "זה שטויות שלאנשים אין מה לאכול"

השר הנגבי דיבר בסוף השבוע, כנגד אלו שנכנסו למשבר כלכלי עקב נגיף הקורונה. לאחר גינויים שקיבל מבית ומחוץ התנצל ואמר: "לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור". ח"כ קושניר: "דברים מטופשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/20 21:27 יב בתמוז התשפ

צחי הנגבי: "זה שטויות שלאנשים אין מה לאכול"
הנגבי. עקץ את שנרב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

השר צחי הנגבי התארח בסוף השבוע בערוץ 12 שם דיבר על המשבר הכלכלי שהביאה הקורונה. לדברי הנגבי אמנם העסקים נפגעו אך הוא לא מקבל את הטענות כי האזרחים נותרו רעבים ללחם. "השטויות האלה שלאנשים אין מה לאכול זה חרטא. יש מיליון מובטלים שעד היום רובם קיבלו דמי אבטלה ועכשיו אנחנו צריכים להחזיר אותם לעבודה. יש עסקים שנפגעו והם במצוקה קשה אבל להגיד שאין מה לאכול זה פופוליזם". 

הדברים עוררו סערה בקרב בציבור, ביניהם גם בפוליטיקה הישראלית כולל ממפלגתו של הנגבי. שר האוצר ישראל כ"ץ גם הוא רמז נגד דברי הנגבי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רבים בציבור הישראלי נקלעו למצוקה כלכלית עקב מגפת הקורונה. אני וחברי מחוייבים לעשות הכל כדי לחבק את כולם ולתת להם כל סיוע נדרש - עד להגעה לעתיד בטוח. לא להטיח בהם האשמות וביטויי גנאי".

הנגבי קיבל את הביקורת ופרסם שורה של ציוצים בהם התנצל על דבריו: "אני מתנצל על התבטאות חריפה שנאמרה על ידי במהלך ריאיון אתמול. רציתי לומר למראיינים שביקורתם המוקצנת והבוטה כלפי הממשלה מייצרת חרדה בציבור במקום תקווה. רציתי לומר שהממשלה שאני חלק ממנה פועלת יום ולילה כדי להחזיר את ישראל למסלול של משק בריא וצומח".

"לצערי, בלהט הדיון התבטאתי באופן שפגע ברגשות הציבור. זו לא הייתה כוונתי ואני חוזר בי מן הדברים. הקורונה היא מגפה עולמית שגובה מחירים אמיתיים וכבדים, בריאותיים, כלכליים וחברתיים. בתוך עמי אני חי, ואני ער למצוקה הגדולה של ציבור שלם שנמצא במלחמת הישרדות. אני מבטיח שנמשיך לפעול באחריות וברגישות כדי להחזיר את המשק למסלולו, ולפצות ככל הניתן רבים רבים שחרדים, בצדק, לעתידם ולעתיד משפחותיהם".

אלא שגם דברי התנצלותו לא התקבלו אצל חלק מחברי הכנסת, ח"כ אלכס קושניר כתב נגד התנצות הנגבי: "זו 'התנצלותו' של השר ללא תיק, אדון צחי הנגבי על דבריו המטופשים אתמול אצל "אופירה וברקו". מסתבר שהשר התעצבן על הביקורת כלפי הממשלה. אדוני השר! לא הביקורת מייצרת חרדה והורגת את התקווה, אלא הממשלה המנופחת, שאתה חלק חסר תועלת ממנה, התנתקה לחלוטין מן העם! בהתנצלות שלך רק הוספת חטא על פשע. פשוט קום ותתפטר".