הממשלה אישרה את ההגבלות, המשטרה פתחה במבצע אכיפה נרחב

על רקע העלייה החדה במספר נדבקי הקורונה בישראל, הממשלה התכנסה לישיבה דחופה, ונתניהו ימסור הצהרה ב-20:30. נתניהו בקבינט הקורונה: "נטיל את ההגבלות ההכרחיות כדי לעצור את התפשטות המגפה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/07/20 18:36 י בתמוז התשפ

הממשלה אישרה את ההגבלות, המשטרה פתחה במבצע אכיפה נרחב
ישיבת ממשלה בצל הקורונה, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שרי הממשלה אישרו הערב (ה') את בקשת שר הבריאות אדלשטיין; מספר המשתתפים בחתונות ובאירועים באולמות יוגבל לחמישים, ועשרים איש בלבד בהתקהלויות אחרות - כולל בתי הכנסת.

ההחלטה על הגבלה בהתכנסויות במסעדות וברים לחמישים איש בלבד נדחתה לישיבת קבינט הקורונה ביום ראשון. בנוסף צפוי משרד הבריאות לדרוש מעבר ללימוד בקפסולות, בבתי הספר של החופש הגדול שנפתחו אמש. 

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

ראש הממשלה אמר בדיון בקבינט הקורונה, שהתקיים מוקדם יותר היום, כי ההגבלות החדשות צפויות להיות מינימליות:  "מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד. נטיל את ההגבלות ההכרחיות כדי לעצור את התפשטות המגפה ולשמור על הכלכלה. נדאג לשפות כל מי שיפגע". אמר נתניהו.

משטרת ישראל הודיעה אחר הצהריים כי ייפתח מבצע פיקוח ואכיפה רחב היקף בכל הארץ לאכיפת התקנות לשעת החירום, בדגש על מקומות הומי קהל, אולמות שמחה/גני ארועים, מועדונים, פאבים ומוקדי בילוי. במשטרה אמרו עוד כי במהלך המבצע יתמקדו השוטרים בקיום התקנות גם בתוך בתי העסק ויעסקו בפעילות מניעה ואכיפה, הכל במטרה לוודא את קיום ההנחיות ולמנוע הדבקה המונית. הפרות של התקנות יטופלו על ידי אזהרות, מתן קנסות, וכן שימוש בסמכויות הרישוי אל מול בעלי עסקים שאצילהם ימצאו הפרות. 

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אמר בסיור שקיים אחר הצהריים בשכונות עליהן הוטל סגר בעיר לוד, כי "ככל שחולף הזמן, המאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף הופך קשה יותר ומורכב יותר". לדברי ניצב כהן, "לא רק לנו כמי שבחזית מאמץ האכיפה, אלא גם לציבור שנאלץ לשנות משמעותית את שגרת חייו וחווה לצד דאגות בריאותיות גם לא מעט קשיים וחוסר ודאות.
לכן עלינו תמיד להיות קשובים לרחשי הציבור, להפעיל שיקול דעת ולהגיש עזרה לכל אזרח שנזקק לה. מנגד עלינו לפעול במקצועיות ובנחישות כלפי המעטים הבוחרים לזלזל בחוק ולנסות להכשיל ולשבש את פעילות האכיפה המתבצעת למען בריאות הציבור".

במשטרה ממשיכים כל העת באכיפת הפרות הבידוד, התקהלויות אסורות ואי עטיית מסיכות במרחב הציבורי בניגוד לתקנות, כשבתקופה האחרונה ניתנים בכל רחבי הארץ למעלה מ-2,500 דו״חות (בממוצע) מדי יממה בגין הפרות אלו. מרבית הדו״חות ניתנו בגין אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי, כשעד כה ניתנו במהלך החודשיים וחצי האחרונים (מאז ההוראה בנושא נכנסה לתוקפה) למעלה מ-44,000 דו״חות בהקשר זה.

מוקדם יותר הורה שר הביטחון, בני גנץ, על גיוסם של 500 אנשי מילואים נוספים להתמודדות עם נגיף הקורונה. בנוסף קיים גנץ הערכת מצב בנושא התפשטות הנגיף, בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד העורף, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, מנכ"ל משרד הביטחון ועוזר השר להתגוננות.
בישיבה אישר גנץ גיוס של 500 אנשי מילואים נוספים עד לחודש יולי, ברובם למערך הפעלת מלוניות הקורונה, שמתחילות לחזור לפעילות, וכן לפעילות פיקוד העורף בערים השונות. עוד הוחלט כי משרד הביטחון יפעיל עשרה מלונות עד שבוע הבא.

כזכור, גם בתחילת התפרצות הנגיף בישראל, בחודש מרץ, גייס צה"ל אנשי מילואים מפיקוד העורף. פיקוד העורף עסק בעיקר בתפעול מלונות הקורונה, שמספר הגיע ללמעלה מחמישים ברחבי הארץ, ובהמשך הם התחלקו למלונות לנדבקי קורונה ולמלונות לבידוד נוסעים השבים מחו"ל. בנוסף, עסקו חיילי פיקוד העורף בחלוקת מזון ומצרכים רפואיים לקשישים ולמעוטי יכולת במהלך הסגרים השונים שהוטלו על הערים בתקופת הקורונה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן