יו"ר ועדת החוקה: "אנחנו המבוגר האחראי"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר אמר בפתח יום דיונים נוסף על חוקי הקורונה: "יש לי ביקורת חריפה על תפקוד הממשלה בגל זה". יו"ר הוועדה שלח מסר לשר הבריאות: "עליכם להיות כתובת לרשויות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 10:47 ח בתמוז התשפ

יו"ר ועדת החוקה: "אנחנו המבוגר האחראי"
יעקב אשר. יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, צילום: שמוליק גרוסמן

ועדת חוקה חוק ומשפט התכנסה הבוקר (ג') ליום דיונים נוסף על חוקי הקורונה. יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר בפתח הישיבה: "הרבה דברים מונחים על כתפינו עם הרבה ביקורת. התקנות לשעת חירום של ועדת השחרורים פגו לפני כמה ימים וזה מגיע לפתחנו. יש לי ביקורת חריפה מאוד על תפקוד הממשלה בגל הזה. יש חוסר בהירות ויש כעס של ראשי הרשויות שלא יודעים מה לעשות. פיקוד העורף לא נמצא בשטח של הרשויות האדומות, רוצים להוציא אנשים למלוניות ואין בהירות בעניין, עבירים לקופות, הקופות מעבירות לפיקוד העורף וכך הלאה".

יו"ר הוועדה קרא לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולכל הנוגעים בטיפול בקורונה: "עליכם להיות כתובת לרשויות ולהוציא חולים כולל משפחות מעורבות שאי אפשר להפרידן. מישהו צריך לקנות מזון אחרת הם יצאו החוצה מדביקים. השגנו הישגים בנושא האזור המוגבל שם שינינו את ברירת המחדל מסגר מלא לכך שהצעדים יעלו במדרגות, הוספנו סמכות לכנסת לבטל את ההכרזה, הוספנו את חובת ההיוועצות ועמדת הרשויות תופיע בכתב לוועדת השרים. אנחנו היום המבוגר האחראי שלוקח על עצמו החלטות כדי שהממשלה תוכל לפעול במצב שבאמת נראה כמצב חירום".

לממשלה אמר אשר: "תנו כלים ותהיו בשטח עם פתרונות למלוניות ולבדיקות. אנחנו לא רוצים לעצור את המשק ונעשה עוד הרבה סלטות כדי שהמשק יוכל לפעול ונשמור על בריאות האנשים אבל בואו נעצור את הפיכת האזורים האדומים לאדומים מהבהבים".

;