האוזר: "צריך לבדוק את מחיר ההשתהות בהחלת הריבונות"

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צבי האוזר אומר כי ככל וישנה הסכמה אמריקאית להחלת הריבונות, יש לבדוק מה המחיר של השתהות בכך. ח"כ דיכטר הצהיר גם הוא: "ממליץ לרה"מ בנימין נתניהו לקבל החלטה לריבונות בכל יישובי ישראל ביו״ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 08:34 ט בתמוז התשפ

האוזר: "צריך לבדוק את מחיר ההשתהות בהחלת הריבונות"
צבי האוזר, צילום: ינאי יחיאל

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צביקה האוזר אמר הבוקר (ד') בראיון ב'כאן 11' על החלת הריבונות: "הנושא הזה הוא לא זניח. צריך להגיע להסכמה עם האמריקנים, זה התנאי. בהינתן הסכמה, צריך להבין מה מחירה של השתהות"

לדבריו, "הבשורה הגדולה של תוכנית טראמפ זה שהיא התוכנית הראשונה שמתכתבת עם המציאות בשטח, ואומרת שבמאה ה-21 לא מעבירים אנשים מביתם". האוזר אמר כי הראשון ביולי הוא התאריך שנקבע בהסכמים הקואליציוניים שממנו ניתן להחיל ריבונות ביהודה ושומרון בהסכמת כל הסיעות המרכיבות את הקואליציה. 

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ אבי דיכטר, הליכוד, אמר גם הוא הבוקר, בראיון ברשת ב׳: "אני ממליץ לרה"מ בנימין נתניהו לקבל החלטה לריבונות בכל יישובי ישראל ביו״ש. על האדמה הזו חיים היום חצי מיליון ישראלים.

אנשי השמאל שכחו שממשלות ישראל לדורותיהן הקימו את היישובים שעליהם חיים חצי מיליון ישראלים. יש לישראל עניין רב מאוד שהידידה האסטרטגית הגדולה ביותר תבין את המהלך, אך ישנם לא מעט מעשים שישראל לא המתינה לאישור. החיים בישראל לא מסודרים בטור. הדברים צריכים להעלות במקביל, גם להחיל את הריבונות וגם לטפל בקורונה".