שר החוץ אשכנזי: "מניח שלא יהיה היום שום דבר מבחינת סיפוח"

שר החוץ נפגש עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, ואמר כי תכנית טראמפ היא תכנית טובה, אך צריך לנסות לקדם אותה על ידי "הבאת כמה שיותר שותפים". בהמשך אמר כי "נראה לי לא סביר שזה יקרה היום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/20 08:00 ט בתמוז התשפ

שר החוץ אשכנזי: "מניח שלא יהיה היום שום דבר מבחינת סיפוח"
גבי אשכנזי , צילום: Miriam Alster/Flash90

שר החוץ, גבי אשכנזי, מעריך כי החלת הריבונות לא תקרה היום - ה-1 ביולי, היום שהוצב כיעד לתחילת חקיקת הריבונות בהסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לכחול לבן. בראיון בגלי צה"ל אמר הבוקר (ד') אשכנזי כי הוא "לא יודע אם תהיה היום הכרזה על החלת הריבונות, את זה צריך לשאול את ראש הממשלה. נראה לי לא סביר שזה יקרה היום". 

ריבונות באחד ביולי? נתניהו: "נמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים"

בהמשך חידד את הדברים ואמר: "מניח שלא יהיה היום שום דבר מבחינת הסיפוח". אמש נפגש אשכנזי עם השליח האמריקאי למזרח התיכון, אבי ברקוביץ', מחליפו של ג'ייסון גרינבלט. שר החוץ אמר במפגש כי 'תכנית המאה' של נשיא ארה"ב היא תכנית טובה, אך יש לקדם אותה עם שותפים רבים ככל האפשר.

ח"כ אשכנזי עם מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו. ארכיון. צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"בצילום:

לדבריו, התכנית "מייצרת נוסחה טובה אחראית ומאוזנת שיכולה להשפיע לטובה על המצב באזור ולהביא להיפרדות מן הפלסטינית", ועם זאת "צריך לנסות ולקדם את התכנית על ידי הבאת כמה שיותר שותפים". באירוע במשרד החוץ אמש אמר אשכנזי כי התכנית צריכה להתקדם תוך "שמירה על דיאלוג מתמיד עם ידידתנו ארצות הברית והמדינות השכנות מבלי לפגוע ביציבות הביטחונית והסכמי השלום הקיימים".

ראש הממשלה נתניהו נפגש גם הוא אמש עם ברקוביץ', יחד עם שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, ואמר כי  "נמשיך לעבוד על נושא הריבונות בימים הקרובים". גורם אמריקאי צוטט ב'כאן חדשות' בנושא סבב השיחות הנוכחי בעניין החלת הריבונות, ואמר כי "אנחנו יותר חכמים היום מאשר היינו ביום ראשון. מרוצים מההתקדמות של השיחות. מצפים להמשך השיח. אנחנו עדיין בוחנים את הדברים".