ועדת חוץ וביטחון: "השב"כ יסייע באיתור נדבקי הקורונה"

שב"כ יוסמך לסייע למשרד הבריאות בחקירות האפידמיולוגיות עד 22.07.20 – כך אישרה ועדת החוץ והביטחון לקריאות שניה ושלישית. ההצעה תעלה להצבעה במליאת הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 17:37 ח בתמוז התשפ

ועדת חוץ וביטחון: "השב"כ יסייע באיתור נדבקי הקורונה"
ישיבת ועדת חוץ וביטחון, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), אישרה היום, ברוב קולות, את הצעת חוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש, לקריאות שניה ושלישית. ההצעה תעלה להצבעה במליאה.

הצעת החוק מהווה הסדר זמני, למשך כשלושה שבועות (עד ליום 22.07.20), המסמיך באופן מוגבל את השב"כ לתת סיוע למשרד הבריאות במלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה ובלימת שרשראות ההדבקה. נציין כי ההסדר הזמני פוצל מהסדר כולל של חקיקה בעניין המאבק בקורונה שידון בוועדה במהלך שלושת השבועות הקרובים.

הצעת החוק מסמיכה את שב"כ לסייע במהלך תקופה זו במקרים פרטניים וייחודיים בהם לא ניתן להשלים את החקירה האפידמיולוגית בשיטות אחרות. כמו כן ניתנה הסמכה למשרד הבריאות, למשך תקופה זו, להסתייע בשב"כ בביצוע החקירות ביום בו היו יותר מ-200 חולים ביום שקדם לו, ככל שהמשרד רואה בכך צורך, לפי שיקול דעתו.

בנוסף, אישרה הוועדה כי ראש הממשלה רשאי בצו, לאחר שהונחה בפניו המלצת צוות השרים, לבקש את אישור ועדת החוץ והביטחון, להוסיף נסיבות חריגות נוספות, בהן יהיה השב"כ מוסמך לסייע.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן