מסתמן: המדינה תחזור למצב חירום

ועדת חוץ וביטחון תתכנס היום לדיון והצבעה בהחלטת הממשלה להחזיר את המדינה למצב חירום בשל ההדבקות הרבות מנגיף הקורונה. ייתכנו החמרות בנהלים וחזרה של סגרים ובידודים ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 10:51 י בסיון התשפ

מסתמן: המדינה תחזור למצב חירום
ועדת חוץ וביטחון, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

בעקבות גל ההדבקות ברחבי הארץ, בעיקר בבתי הספר שהולכים ונסגרים, ועדת חוץ וביטחון תדון באפשרות כי המדינה תחזור למצב חירום. הממשלה ביקשה מהוועדה כי הכנסת תחזור ותכריז על מצב חירום לשנה נוספת. בדיון תבחן הוועדה את הצורך לשוב ולהכריז על מצב החירום, תוך בחינת קיומה של חקיקה שתוקפה מותנה בקיומו של מצב חירום, והשימוש בתקנות שעות חירום, בדגש על כך שמאז ההכרזה הקודמת על מצב חירום, ב-17.2, פרץ משבר הקורונה והמשלה התקינה 38 תקנות שעת חירום.

בימים האחרונים מספר חולי הקורונה נמצא בעלייה, ואף סקר נוגדנים של משרד הבריאות מלמד כי 2%-3% מהאוכלוסייה, ובמספרים בין 200 ל־300 אלף איש במדינת ישראל - נדבקו בנגיף הקורונה. משמעות החזרת המדינה למצב חירום הוא היכולת לתת שוב תקנות חירום על האזרחים, שיובילו לבידודים, סגירת מקומות עבודה ואפילו שוב סגרים במקומות שונים ברחבי הארץ. 

אמש (ב') פוסם כי למעלה מ-30 בתי ספר ברחבי הארץ נמצא בהם תלמידים שנדבקו בקורונה, ועוד בתי ספר נוספים אף סגרו מחשש להדבקות. ראש הממשלה אף אמר אתמול בפתח ישיבת הממשלה  "כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אנחנו נבחן את הצעדים ואם צריך נשנה את המדיניות בהתאם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן