אור יהודה סוגרת את בתי הכנסת

הרבנות הראשית בעיר חוששת מהעלייה בתחלואה בשבועות האחרונים ושגרה מכתב לכלל גבאי העיר, להעביר את המניינים אל שטח פתוח מחוץ לבית הכנסת. "התורה הקדושה מצווה אותנו על החיוב של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 16:22 ב בתמוז התשפ

אור יהודה סוגרת את בתי הכנסת
נשארו סגורים, צילום: פלאש 90

העלייה של נתוני התחלואה מביאה לחזרה בהחמרות ברחבי הארץ, ודרישה יתרה של הקפדה על ההנחיות. המצב הנוכחי מציב גם את סכנת ההידבקות במקומות ציבוריים, ביניהם גם בבתי כנסת. בעיר אור יהודה, החשש עלה בצורה ניכרת, שהרבנות הראשית בעיר שיגרה היום (ד') מכתב לכל גבאי בית הכנסת בעיר לסגור את בתי הכנסת ולהעביר את המניינים אל מקומות פתוחים.

"לאור ההתפתחות המדאיגה בהתפשטות נגיף הקורונה בעירנו, עד כדי שעשרות מתושבי העיר נדבקו רק לאחרונה ומאות אזרחים הנמצאים בבידוד" נכתב בפתיחת המכתב. "בהחלטה משותפת עם ראש העיר, הגב' ליאת שוחט, הנני פונה בזאת בבקשה רבה לאחי הגבאים, חובה על כל אחד מאתנו לעמוד על המשמר למטרת מיגור הנגיף, מעתה לקיים את התפילות בימי חול ושבת רק במרחבים פתוחים מחוץ 
לבתי הכנסת"

במכתב פירטו את ההנחיות עליהם יש להקפיד: 

• שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם ל אדם.
• להימנע מכל מגע פיזי (כולל חיבוקים ולחיצת ידיים).
• שימוש בספרים אישיים, כולל סידורים וחומשים.
• היגיינת הידיים ע"י חומר אלכוג'יל או שטיפה בסבון ידיים.
• לעטות מסכה המכסה את הפה והאף.
• למנות בכל מקום תפילה או התכנסות, אחראי שיעקוב אחר מילוי ההוראות ושיוודא שאין מי מהנוכחים שפיתח תסמינים שמעידים על אפשרות להדבקה בנגיף.

צילום: רבנות אור יהודה

לסיום נכתב: "ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת, כי היא חיינו, התורה הקדושה מצווה אותנו על החיוב של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', לא עת לחשות, חלילה מלהקל ראש בדברים הנשאים ועומדים ברומו של עולם הדוחה כל מצוות שבתורה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן