הממשלה אישרה להחזיר את איכוני השב"כ

ראש הממשלה טען כי עד שייצור האפליקציה למען מעכב החולים תושלם, יש חשיבות להשאיר את האיכונים על מנת למנוע גל הדבקה נוסף. "אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את הבדיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 15:28 ב בתמוז התשפ

הממשלה אישרה להחזיר את איכוני השב"כ
צילום: Israel Sellem/POOL

בישיבת השרים סוכם כי איכוני השב"כ יחזרו לפעילות, במטרה לעקוב אחרי אנשים שנדבקו בקורונה. כזכור, ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר בישיבת קבינט הקורונה, כי קיים חשש שחידוש האיכונים של השב"כ לאיתור חולי קורונה עלול להביא לחשיפת היכולות של הכלי הטכנולוגי בו משתמשים. אף על פי כן השרים וראש הממשלה נתניהו סבורים כי השימוש באיכונים הוא חשוב יותר וימנע הפצה מוגברת של הנגיף.

ראש הממשלה אמר בפתח הישיבה: "ביקשתי להאיץ את פיתוח האפליקציה הדיגיטלית שנועדה להשיג את היעד הזה. זה יקח זמן - שבועות ואני מקווה שלא חודשים. עד אז אנחנו מבקשים להשלים את החקיקה בשימוש בכלי הדיגיטלי של השב"כ. אנחנו מלווים את הבדיקה הזו במתגים של הפעלה ועצירה, ״שאלטרים״ כדי לעצור ולהפעיל. אני מקווה שלא נצטרך בכלל להפעיל אותו".

עוד אמר:"יכול להיות שנגיע לעצירת המחלה ושיטוח העקומה עוד לפני שבכלל נגיע לסיום החקיקה, אבל אנחנו רוצים להימצא במצב שאנחנו יכולים להשתמש בכלי הזה, אם נרצה בכך, ולכן ביקשתי את כינוס הישיבה הזאת. אתם יודעים שהתחלואה כבר חצתה אתמול את קו ה-400, ולצערי מראה כל הזמן סימנים של עלייה. הכלי הזה במקרה הצורך, ותחת בקרה מלאה, ישמש אותנו כדי לעצור את התפשטות המגפה".

נתניהו שיבח גם את השיפור בעטיית מסכות של הציבור אך הזהיר שעדיין זה לא מספיק: "אני שומע ורואה שהציבור נענה לקריאתנו לעטות מסכות. יש בפירוש שיפור, אבל יש עוד כברת דרך משמעותית לעשות. אנחנו רוצים להגיע למצב שכל האזרחים עוטים את המסכות, מתוך תחושה של ערבות הדדית". מנגד הזהיר: "ביחס לאותם אנשים שלא יקפידו על כך, או יידבקו כתוצאה מפעולתם של אחרים, אנחנו רוצים לאתר אותם במהירות" ולשם כך מצדיק נתניהו את החזרה של השימוש באיכונים: "חשוב לאתר כאלה שהיו בקרבת אלה שנדבקו, או שהיו בקרבת אלה שמדביקים, כדי שהם לא יפיצו את המחלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן