צה"ל חוזר לקפסולות בבסיסים

עם העלייה החדה בנתוני התחלואה בקורונה החליטו בצה"ל לשוב ולהתנהל בקפסולות. מנגד, לא יוטל עוצר יציאות. דובר צה"ל: "חיילים ייכנסו לקפסולה פלוגתית למשך חמישה ימים עם חזרתם מחופשה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/20 18:16 ל בסיון התשפ

צה"ל חוזר לקפסולות בבסיסים
לוחמי צה"ל אתמול בחברון, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

נכון להיום (ב') יש בצה"ל 69 חיילים חולים פעילים ועוד כ-3,170 חיילים נתונים בבידוד. שלושת האלופים שנכנסו לבידוד בשבוע שעבר סיימו אותו היום. על רקע העלייה הכוללת בתחלואה ברחבי הארץ בצה"ל החליטו להחמיר את הנהלים. דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, עידכן היום בשיחה עם כתבים צבאיים על פעולות המנע האחרונות של צה"ל בנושא המאבק בנגיף קורונה. 

תא"ל זילברמן עדכן: "החל מיום חמישי התקיימו ארבעה מפגשים בפורום מטכ"ל, בהם התייעצנו על מספר דברים ופקדנו פקודה שתיכנס לתוקף בשעות הקרובות. נחזור לשיטת הקפסולות, אנחנו מבזרים את ההחלטה לרמה הפיקודית, כאשר ביחידות הפתוחות ממזערים מפגשים בין קפסולות ולגבי היחידות הסגורות - חיילים ייכנסו לקפסולה פלוגתית למשך חמישה ימים עם חזרתם מחופשה, ואז ניתן לחזור לרמה הגדודית". עוד אמר זילברמן: "קבענו כלל לפיו - שני מטר מרחק, 10 אנשים ישיבה, 50 אנשים במתכונת פלוגתית בשטח סגור, 100 שטח פתוח. כמו כן, בחדרי האוכל יישבו עד מאה איש, אלא אם יותקנו במקום מחיצות".

בניגוד לחודשים הקודמים, נכון להיום לא יהיה עוצר יציאות בצה"ל: "נדרשת אחריות מהחיילים הנמצאים בבתיהם - לא הולכים לעוצר יציאות, אך הנחנו את החיילים שיהיו מוכנים גם לאפשרות שיידרשו להישאר בבסיסים 30 יום, במידה ובסופו של דבר יוחלט על כך". חיילים שייצאו לבתיהם יוכלו לצאת לבלות אך ורק במקומות פתוחים והכניסה למועדונים אסורה. כבר אתמול פרסם צה"ל הנחיה לפיה הנסיעה ברכבת תיאסר על החיילים והם יוכלו להשתמש באוטובוסים או במערך ההסעות הייעודי של צה"ל.