לקראת הפתיחה המחודשת: צה"ל אוסר על חיילים להשתמש ברכבת

רכבת ישראל תחדש את שירותיה מחר, אך בשל נתוני התחלואה הגבוהים והצפיפות הצפויה, צה"ל מורה לחייליו שלא להשתמש בשירותי הרכבת. במקביל רכבת ישראל אוסרת על הנוסעים אכילה או קיום שיחות סלולריות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 21:16 כט בסיון התשפ

לקראת הפתיחה המחודשת: צה"ל אוסר על חיילים להשתמש ברכבת
צילום: דוברות רכבת ישראל

רכבת ישראל חוזרת מחר (ב') לפעילות ואיתה שינויים רבים על מנת למנוע צפיפות וסכנת הדבקה. על פי רכבת ישראל בשגרת קורונה תהיה הגבלת כמות הנוסעים ברכבת ל-500 באמצעות חובת הנפקת שובר כניסה, עטיית מסיכה, שמירה על היגיינה וריחוק חברתי. ברכבת אף הגדילו להורות, שכדי שלא יוסרו המסכות במהלך הנסיעה ובתחנות, נאסר על הנוסעים לאכול או לערוך שיחות טלפוניות בעת השהות ברכבת.

גם בצה"ל התייחסו לשיבת פעילות הרכבת, והורו לכל החיילים שיש איסור על חיילים להשתמש בשירותי הרכבת. בעקבות עליית התחלואה בישראל, ובשל החשש לעומסים ברכבת, הוחלט כי חיילים לא יסעו ברכבת. במקום זאת חיילים ישתמשו באוטובוסים בלבד, אך גם כאן הוקמה מגבלה לחיילים. בימי ראשון לא תתאפשר לחיילים עלייה לאוטובוס בתחנה מרכזית לפני השעה 12:00, ובימי חמישי אחרי השעה 12:00. 

כזכור, תנועת הרכבות תחודש תוך מגבלה של 500 נוסעים ברכבת, על פי הנחיית משרד הבריאות והמל"ל. במטרה לשמור על הנחיות הריחוק החברתי: על מנת לאפשר את הגבלת מספר הנוסעים, נוסעים יידרשו להנפיק שובר כניסה לרכבת הרצויה על בסיס מילוי מספר זהות. כמות שוברי הכניסה מוגבלת ל-500 בכל רכבת .לא יונפקו שוברים מעבר לכמות הזו. הנפקת השובר תתאפשר עד 48 שעות ממועד הנסיעה באמצעות כפתור ייעודי שיתווסף לתצוגת הרכבות הנבחרות בתוצאות תכנון מסלול הנסיעה באתר האינטרנט או ביישומון.