גלנט תוקף את ארגוני המורים: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה"

המדינה פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד חברי ארגון המורים העל יסודיים, כדי לממש את התכנית להאריך את שנת הלימודים בתשעה ימים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/20 17:55 כו בסיון התשפ

גלנט תוקף את ארגוני המורים: "לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה"
לימודים בתקופת הקורונה. מה יהיה הסוף?, צילום: shutterstock

מתי תסתיים שנת הלימודים? אחרי הודעת שר החינוך יואב גלנט בתחילת השבוע, כי שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים תסתיים בתחילת יולי, ולא ב-20 ביוני כמדי שנה, הודעה שעוררה כצפוי את זעמו של ארגון המורים העל יסודיים, פנו היום (ה') משרדי האוצר, החינוך ומרכז השלטון המקומי לבית הדין לעבודה, בבקשה להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים, ולמעשה לחייב אותו לעבוד עד המועד שקבע משרד החינוך - ה-1 ביולי.

רן ארז נגד משרד החינוך: "עבדנו כל התקופה, כמו הרופאים. לנכות לנו שכר זו בריונות"

בבקשה שהוגשה לבית הדין נכתב כי "ארגון המורים נוהג בחוסר תום לב קיצוני כשהוא נמנע באופן עיקש מלהגיע להסכמות במשך תקופה ממושכת, כדי להסדיר את אופן העבודה ותשלום השכר נוכח סגירת בתי הספר". עוד נכתב בבקשה: "המדינה ביקשה להגיע להסכמים עם ארגון המורים ביחס לעובדי ההוראה המלמדים את כיתות י', אך הארגון גרר רגליים". 

אחר הצהריים כתב שר החינוך גלנט בטוויטר: "מדינת ישראל ומערכת החינוך בכלל זאת נמצאת בימים לא רגילים וכולנו נדרשים להכנס מתחת לאלונקה ולתרום את חלקנו במסגרת צו השעה.
מערכת החינוך חשובה ומשפיעה על כל אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר לבודדים להביא לאנרכיה במדינה בשל שאיפות אישיות וקטנוניות.
אנחנו מחוייבים לתלמידים, למורים ולהורים".

שר החינוך יואב גלנט

שר החינוך יואב גלנטצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כזכור, השר גלנט אמר בתדרוך לכתבים ביום ראשון האחרון כי אם ארגון המורים יתנגד להנחיה להמשיך את הלימודים בתשעה ימים נוספים - "נשתמש בכלים שלרשותנו". בתגובה אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, כי "אם ינסו לנכות לנו מהשכר - ניאבק בבית המשפט וננצח. אין להם סמכות חוקית לעשות את זה".

מוקדם יותר היום בוטלה הפגישה שתוכננה בין שר החינוך גלנט ליו"ר ארגון המורים. הבוקר הודיע שר החינוך כי לא יגיע לפגישת ההיכרות שתוכננה עם ארז, לאחר שזה הציב תנאי: חברי הנהלת ארגון המורים יצטרפו אליו לפגישה. מסביבתו של השר נמסר: "השר גלנט הזמין את ארז לפגישת היכרות, מתוך רצון טוב שהשניים יפעלו יחדיו למען תלמידי ומורי ישראל. צר לנו שיו"ר ארגון המורים הארצי בוחר שוב בפוליטיקה קטנה על פני רווחת התלמידים והמורים במדינה".