גלנט הודיע - שנת הלימודים תוארך: "המורים יתנגדו? נשתמש בכלים שלרשותנו"

שר החינוך הודיע כי שנת הלימודים בתיכונים תסתיים ב-1 ביולי, ולא ב-20 ביוני, ובבתי הספר היסודיים והגנים ב-13 ביולי. ההודעה לא תואמה עם ארגון המורים, שמתנגד: "אם ארגון המורים יתמיד בהתנגדות - נשתמש בכלים שלרשותנו". ארגון המורים: "יש סעיף לא חוקי בהסכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/20 19:08 כב בסיון התשפ

גלנט הודיע - שנת הלימודים תוארך: "המורים יתנגדו? נשתמש בכלים שלרשותנו"
שר החינוך יואב גלנט, צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שנת הלימודים תוארך בעשרה ימים בתיכונים, ובשבועיים בבתי הספר היסודיים ובגנים. כך הודיע הערב (א') שר החינוך יואב גלנט. ההודעה לא תואמה עם ארגוני המורים, המתנגדים להארכת שנת הלימודים. גלנט אמר כי "יש כאן התנהגות לא מקובלת, כל האמצעים עומדים לרשותנו".

על פי דברי גלנט בתדרוך לכתבים, שנת הלימודים תסתיים בבתי הספר היסודיים ובגני הילידם ב-13 ביולי, ואילו בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכונים (כיתות ז' עד י') היא תסתיים ב-1 ביולי, ולא ב-20 ביוני, התאריך הקבוע בו מסתיימת שנת הלימודים.

על פי הודעת שר החינוך, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים (עד כיתה ו') הלימודים יסתיימו ב-13 ביולי, כאשר ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' ימשיכו ללמוד ב"בתי הספר של החופש הגדול, "שיתחילו ב-14 ביולי ויסתיימו ב-6 באוגוסט.
תלמידי 
חטיבות הביניים והחטיבות העליונות (כיתות ז'-י') יסיימו את לימודיהם ב-1 ביולי, ולא בסוף השבוע הנוכחי, ואילו תלמידי י"א-י"ב ימשיכו בהכנות לקראת בחינות הבגרות שיחלו ב-22 ביוני ויסתיימו ב-27 ביולי.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. בדרך לעימות?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההודעה לא תואמה עם ארגון המורים העל יסודיים, המתנגד להארכת שנת הלימודים, וגם בהסתדרות המורים, המייצגת את מורי בתי הספר היסודיים והתיכונים אמרו כי יתנגדו להארכה, אם השנה לא תוארך בתיכונים. השר גלנט התייחס לדברים ואמר כי "אם ארגון המורים יתמיד בהתנגדותו יינקטו צעדים לאכוף את ההחלטה - נשתמש בכלים שלרשותנו". ב-ynet דווח כי במשרד החינוך יבקשו להוציא צווי מניעה נגד המורים, כדי שימשיכו ללמד תשעה ימים נוספים.

לדברי השר גלנט: "יש כאן התנהגות שלא מקובלת, כיוון שנוהל משא ומתן מלא טרם תקופתי עם הסתדרות המורים. משא ומתן עם ארגון המורים לא קרה משום שהם לא הגיעו למשא ומתן". הוא הוסיף כי "ההליך אליו הגענו עם הסתדרות המורים לתוספת תשעה ימים משקף הבנה ונקודת איזון ומבחינתנו זו אמת מידה לכל היתר.
כאשר המורים בכיתות י"א-י"ב מלמדים, קשה לא לראות מצב שבו המורים של כיתות י' מחליטים שהם שובתים או מבצעים מהלך פרובוקטיבי. זוהי ההחלטה שלנו וממשלת ישראל עומדת מאחוריה. נעשה כל מה שיידרש כדי לקיים את ההחלטה וכל האמצעים עומדים לרשותנו. נשתמש בכלים אם יפרו את הכללים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף בתדרוך: "יש למשרד החינוך כלים שמגשרים ויש גופים שמכריעים כשאין הסכמות. הקולקטיב קודם לפרט והמדינה קודמת לכל ארגון, ואני חשוב שגם המורים יבינו וגם המנהיגות שלהם תבין".

הסתדרות המורים: "ההסכם עליו חתמנו מכבד את עקרון השוויון"

מהסתדרות המורים נמסר בתגובה לדברי גלנט: "ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב- 19.6.20, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30.6.20".

מארגון המורים נמסר בתגובה: ''שנת הלימודים מסתיימת ב-19.6. תלמידי כיתות י' סיימו את מלוא החומר הפדגוגי כפי שהורה מנכ"ל משרד החינוך ולא הפסידו ולו יום לימודים אחד. המערכת מבזבזת כספים להשאיר את שערי בתי הספר פתוחים, כדי לשרת סעיף לא חוקי בהסכם מביך שעשה משרד האוצר על גב מורי ישראל''.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן