שקד לכיפה: "המגבלות המשפטיות החלישו את המערכת הביטחונית"

יו"ר הימין החדש התייחסה לשינוי הגישה בקמפיין המפלגה וטענה כי אין קשר לפיגוע האחרון ולמצב בסקרים: "צריך לעשות שינוי תפיסתי, לא רק במערכת המשפט, אלא גם בצה"ל. אנחנו מכינים את המהלך האחרון של הבחירות כבר שלושה שבועות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 17/03/19 17:19 י באדר ב'

שקד לכיפה: "המגבלות המשפטיות החלישו את המערכת הביטחונית"
"יכולים להגיע ל-8 מנדטים". שקד וחברי הימין החדש במסיבת היתונאים, צילום: ללא

יו"ר הימין החדש, שרת המשפטים איילת שקד, התייחסה היום (א') בראיון לחדשות כיפה להשקת קמפיין הימין החדש לקראת הישורת האחרונה של מערכת הבחירות, זאת על רקע רצונה להעמיק את השינויים במערכת המשפט במיוחד לאור ההסלמה הביטחונית בימים האחרונים.

"המגבלות המשפטיות חלחלו למערכת הביטחונית והחלישו אותה", אמרה והדגישה כי "כדי לטפל בזה צריך לטפל בשתי המערכות האלה".

מה בג"ץ עשה שהגביל את צה"ל?

"נוהל שכן, שהופסק בהוראת בית המשפט לפני כעשור, זו דוגמא אחת והעובדה שבתי מחבלים נהרסים רק אם הקורבן של המחבל נרצח זו דוגמא נוספת. הריסת הבית נתפסת כאקט הרתעתי ולא ענישתי, לכן לא ממהרים להרוס בתי מחבלים. זה גם לא הגיוני שבמהלך מלחמה בג"ץ דן בנהלי פתיחתה באש. צה"ל והמפקדים עצמם מאוד נפגעים כתוצאה מהמשפטיזציה וצריך לתקן את זה".

שקד וחיות, תוקפות אחת את השנייה

רוצה לקבל מספיק מנדטים כדי להגביל את כוח נשיאת העליון. שקד וחיותצילום: פלאש 90. הדס פרוש

את מתכוונת לשינוי תפיסתי במערכת המשפט או רק להמשיך במינויים ספציפיים?

בקדנציה הזאת לא ניתן היה לבצע שינוים מערכתיים בגלל כחלון ואם יהיה לנו מספיק כוח אחרי הבחירות נוכל להתקדם עם זה, אבל צריך לעשות שינוי תפיסתי, לא רק במערכת המשפט, אלא גם בפרקליטות הצבאית ובמערכת הצבאית עצמה. לצד זה, נמשיך עם מינויי השופטים כי אנחנו רואים שכל שופט חושב אחרת וזה מאוד משמעותי".

בשבועות האחרונים חלה נסיגה במעמד הימין החדש ובתוצאותיה בסקרים השונים. שפל המפלגה נרשם בסוף השבוע לאחר שניצבה על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד. במטה במטה של שקד ובנט ערכו בדיקת עומק והבינו כי למרבית ממצביעי הימין חשוב מאוד המאבק מול ארגוני הטרור לצד ריסון בתי המשפט. השניים, שמחזיקים בעמדות דומות, החליטו להבליט את שני הנושאים האלה בשבועות האחרונים עד הבחירות.

הליכוד
28
הליכוד
כחול לבן
31
כחול לבן
שס
6
שס
ישראל ביתנו
4
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
4
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
4
זהות
העבודה-גשר
10
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי חדשות 12 בתאריך 14/03
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

שקד הדגישה כי השינוי בגישת הקמפיין והבלטת המלחמה של שני ראשי המפלגה בחמאס ולהבדיל בבג"ץ, החלה כבר לפני מספר שבועות והיא מסרבת להתרגש מהמצב בסקרים. "זה נכון שבחלק מהסקרים קיבלנו 4 מנדטים", היא ציינה, "אך בחלק קיבלנו 7 צריך לעבוד קשה כדי להשיג את השמיני ומעלה. אנחנו מכינים את המהלך האחרון של הבחירות כבר שלושה שבועות וזה יצא במקרה חופף לפיגוע הנורא וגם לסקרים האחרונים".

בתחילת מערכת הבחירות סימנתם יעד של 15 מנדטים ובהמשך זה ירד למספר דו ספרתי. מה היעד שיגרום לך ב-10 לאפריל לשחרר אנחת רווחה?

"אני שואפת למספר הגבוה ביותר", אמרה שרת המשפטים מבלי לנקוב במספרים, "אנחנו צריכים את אמון הציבור. הציבור מאוד מעריך אותנו כי יש מעט מאוד שרים שהם גם אידאולוגיים וגם עם יכולות ביצוע גבוהות כמו שלנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן