מועמד ראשון לתפקיד יו"ר הבית היהודי

לאחר עזיבתם של בנט ושקד לטובת הקמת מפלגת ימין חדשה, אחד מחברי המרכז הבולטים, שהיוו אופוזיציה להנהגה הקודמת, צפוי להודיע על כוונתו להתמודד על התפקיד שהתפנה

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/12/18 07:57 כב בטבת התשעט

מועמד ראשון לתפקיד יו"ר הבית היהודי
מתמודד חדש על ראשות הבית היהודי, צילום: יחצ

יממה לאחר שנפתלי בנט ואיילת שקד סיפקו את המפץ הפוליטי הגדול של הציונות הדתית והימין, יכריז היום (ראשון) הכלכלן וחבר מרכז הבית היהודי, ארז צדוק, על מועמדותו לתפקיד יושב ראש המפלגה.

צדוק, איש שוק ההון, כלכלן ומנכ"ל קרנות 'אביב', היווה את אחת מגורמי האופוזיציה המשמעותיים מבין חברי המרכז לבנט, והוביל את המלחמה בשינויי החוקה שיושב הראש הפורש ניסה לאשר. זמן קצר לאחר שהתעוררו מחלוקות על אופן אישור השינויים הוא הגיש עתירה לבית הדין של התנועה בדרישה לבטלם.

ארז צדוק

ארז צדוקצילום: דוברות

אמש, הודיעו בנט ושקד כי החליטו לעזוב את הבית היהודי לטובת הקמת מפלגן ימין חדשה בשם "הימין החדש". שר החינוך ויו"ר המפלגה היוצא הסביר את הצעד הדרמטי ואמר כי "בשנה ובחודשים האחרונים ההשפעה שלנו תמה. בהדרגה איבדנו את כוחנו להשפיע. חברים, איבדנו את היכולת להשפיע השפעה מהותית". שקד הוסיפה כי ""לא הצלחנו לייצר שותפות אמתית בין דתיים לחילונים. "אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית אלא מרחיבים אותה ומגדילים את גוש הימין".

צדוק אמר על העזיבה של השניים כי היא "מצערת ומוכיחה שרצונו של בנט להיות ראש ממשלה הביאה אותו לניסיון השתלטות טוטאלית על הבית היהודי והפיכתו לבית כללי/חילוני נגד רצון המתפקדים והפעילים. משזה לא עלה בידם, הם פורשים. הציונות הדתית חזקה ותמשיך להוביל אידאולוגיה ימנית ואמונית בראש מורם לטובת מדינת ישראל".