בכיר בבית היהודי ל'כיפה': במפלגה מבינים שהשינויים בחוקה לא אושרו כהלכה

שינויי החוקה במפלגת הבית היהודי אושרו בסופו של דבר על ידי שיחות טלפון למצביעים. ל'כיפה' נודע כי במפלגה חושבים שהשינויים אושרו שלא כדין. בנוסף, בית הדין של המפלגה מתעלם מעתירה שהוגשה למעלה מ-3 שבועות

חדשות כיפה גלעד כהן 27/11/18 15:55 יט בכסלו התשעט

בכיר בבית היהודי ל'כיפה': במפלגה מבינים שהשינויים בחוקה לא אושרו כהלכה
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

בכיר במפלגת הבית היהודי אומר ל'כיפה' כי שינויי החוקה שהוגשו על ידי השר נפתלי בנט לא אושרו כדין. השינויים כזכור כללו בין השאר שני שיריונים לראש המפלגה בעשירייה הראשונה, סמכות בלעדית על חלוקת תיקים, ביטול שיטת הניקוד, פריימריז אלקטרוני מהבית במקום קלפיות וצמצום משמעותי של כוחו של מרכז המפלגה.

כזכור, לפני יותר מחודש הודיעו במפלגת הבית היהודי כי חוקת המפלגה החדשה אושרה ברוב של 245 נגד 146. אולם, ל'כיפה' נודע  כי המהלך של השר בנט לא הושלם מכיוון שרק 62% הצביעו לטובת המהלך וכדי לבצע שינוי בחוקה, יש צורך ב-65% מהנוכחים בהצבעה.

לאור זאת הוחלט במפלגת הבית היהודי לערוך משאל טלפוני לכל אותם חברי מרכז אשר נכחו באירוע, כדי לבדוק את הצבעתם. על ידי המשאל הטלפוני אישרה המפלגה את החוקה החדשה. יובהר, כי לא היה מדובר בהצבעה חדשה אלא בבדיקה של ההצבעה שהתקיימה.

השר בנט נואם

השר בנט נואם בועידת המרכז בחודש שעברצילום: כיפה

שריוניי החוקה עמדו לכאורה למבחן לפני כשבועיים, כאשר יו"ר המפלגה נפתלי בנט הצהיר כי ברצונו לקבל את תיק הביטחון. בניגוד לשינויים בתקנון, שהעניקו לבנט סמכות בלעדית על המגעים הקואליציוניים, נתבקשו חברי סיעת המפלגה להצביע על כך. מכיוון שההחלטה התקבלה פה אחד, הנושא נדחק לשוליים.

בנוסף, לפני כשלושה שבועות הוגשה עתירה דחופה לבית הדין של מפלגת הבית היהודי בעניין ההצבעה והמשאל הטלפוני. אולם, זה כבר למעלה משלושה שבועות שבית הדין לא מתייחס לעתירה הדחופה שהוגשה, ועד שבית הדין של המפלגה לא ידון בעתירה, לא ניתן לפנות לערכאה גבוהה יותר.

על פי סעיף 139 בחוקת מפלגת הבית היהודי - מועד לדיון לעתירה שהוגשה לבית הדין, ייקבע ככל המוקדם ובכל מקרה לא מעבר ל-21 יום מיום שהוגשה העתירה. העתירה הוגשה ב5.11, משמע שעברו למעלה מ-21 ימים.

ארז צדוק

מגיש העתירה. ארז צדוקצילום: אבישג שאר-ישוב

העתירה הוגשה כ"דחופה", מכיוון שכן היה נדמה כי ממשלת נתניהו מתקרבת לקיצה עם השמועות על פרישתה של מפלגת הבית היהודי מהממשלה. כזכור, בסופו של דבר החליטו ראשי המפלגה, בנט ושקד שלא לפרוש.

"אנחנו לא רוצים לקיים דיונים משפטיים בזמן הבחירות לכנסת כי זה פוגע במפלגה. לכן הגשנו עתירה דחופה. במשך שלושה שבועות שום דבר לא קורה. זה פשוט לא מובן. אי אפשר להתחמק מהדין והאמת. הם מוכנים לפגוע במפלגה כדי להעביר בכוח את הדברים שעברו בצורה לא דמוקרטית." אמר חבר מרכז הבית היהודי, ארז צדוק.

בעתירה גם ביקשו שמי שעומד בראש בית הדין, מיכה גידרון יפסול עצמו מלשבת בדיון. זאת בעקבות תלונה שהגיש עו"ד ארז צדוק לוועדת האתיקה של עורכי הדין כנגדו. "הוא פעל לטובת המפלגה ולא כבית דין אובייקטיבי" טוען צדוק. 

ממפלגת הבית היהודי טרם התקבלה תשובה.