וועידת הבית היהודי אישרה את שינויי החוקה. בנט ספג קריאות בוז

ברוב של 245 נגד 146 אושרו השינויים בחוקת הבית היהודי שהציע יו"ר המפלגה נפתלי בנט. מהומות בוועידה, קריאות 'שקרנים', ודרישות להצבעה חשאית נשמעו מהיציע. בנט זכה לקריאות בוז, לעומת תשואות סוערות לשרה איילת שקד. צפו

חדשות כיפה יהונתן קליין 14/10/18 19:48 ה בחשון התשעט

וועידת הבית היהודי אישרה את שינויי החוקה. בנט ספג קריאות בוז
השר בנט נואם, צילום: כיפה

קריאות בוז, אבל בסופו של יום, ניצחון ליו"ר הבית היהודי. השינויים בחוקה שהציע השר נפתלי בנט עברו בוועידת המפלגה, המתקיימת כעת ברמת גן. ההצבעה נערכה בגלוי, ומהיציע נשמעו טענות המתנגדים לזיופים. בעקבות כך נספרו הקולות. 245 תמכו בהצעותיו של בנט, לעומת 146 שהתנגדו.

(צילום: כיפה)

מוקדם יותר קרא ח"כ מוטי יוגב שלא לאשר את שינויי החוקה, ולדחות את ההצבעה לאחר הבחירות המוניציפליות. 

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך אמר בועידה: "יש לנו רשימת חלומות בבחירות המוניציפליות, בתוכם 90 נשים". אורבך הוסיף: "הבחירות מתקרבות ולכן אנחנו מנצלים את הועידה כדי ליצור רשימה מגוונת ושינויים שיעזרו לנו במשא ומתן הקואליציוני. גם אני שומע את קולות המתנגדים לשינויים שאנחנו עושים."

לאחר מכן הזמין אורבך את השרה איילת שקד, שזכתה לתשואות סוערות, ואת יו"ר המפלגה השר נפתלי בנט, שזכה גם הוא לתשואות, אך גם לקריאות בוז חוזרות ונשנות. 

0 (צילום: כיפה)

על אף קריאות הבוז, אמר השר נפתלי בנט: "ככה נראית מפלגה חיה ותוססת. זה בסדר שיש שתי דעות. אני גאה להיות חלק מהמפלגה הזאת." בנט הוסיף: "התורה והמסורת היהודית לא שייכים רק לדתיים אלא לכל עם ישראל." עוד אמר בנט: "אנחנו הסיעה המסורה, האידיאליסטית והאפקטיבית ביותר בכנסת" ומנה את הישגי כל חברי הכנסת של המפלגה.

"הבחירות הבאות אינן על מי שיהיה ראש הממשלה הבא כי זה יהיה נתניהו וטוב שכך", אמר שר החינוך, "הבחירות הבאות הן על ממשלת ימין או שמאל. אנחנו מושכים ימינה וליברמן, כולנו ויש עתיד מושכים שמאלה. הגיע הזמן להצביע ימין ולקבל ימין והציבור יבין שאנחנו נהיה השותפים הבכירים בממשלה", סיכם יו"ר הבית היהודי.

(צילום: כיפה)