מבצע "שובר גלים" מתרחב: חמישה פלשתינים נהרגו

אש נפתחה לעבר כוחות צה"ל שנכנסו לאזור ג'נין כדי לעצור מבוקשים, בחילופי האש נהרגו שני מחבלים. אין נפגעים לכוחותינו | ישראלי שנכנס לכפר חוסאן על יד בית לחם ניצל מלינץ': "תוך כדי ריצה הוא ספג אבנים וסלעים בכל חלקי גופו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 10:06 יג בניסן התשפב

מבצע "שובר גלים" מתרחב: חמישה פלשתינים נהרגו
התפרעויות. ארכיון, צילום: יניב נדב, פלאש 90

מבצע "שובר גלים": חמישה פלסטינים נהרגו הלילה (ד') באזור רמאללה ובית לחם בעימותים עם כוחות צה"ל הפועלים באזור. צה"ל פועל גם בגזרות נוספות באזור, והפלסטינים מדווחים כי הכוחות פשטו על מחנה הפליטים נור א-שמס באזור טול כרם.

באזור ג'נין, שהייתה מוקד הפעילות הצבאית בימים האחרונים, נהרגו שני מחבלים לאחר שפתחו באש לעבר כוחות צה"ל. אחד המחבלים היה איש הג'יאהד האיסלמי ואחיו של אחד האסירים שנמלטו מכלא גלבוע בראש השנה האחרון. אין נפגעים לכוחותינו.

ניסיון לינץ' באזור בית לחם, הרוצח של מלאכי רוזנפלד הי"ד נתפס

בכפר חוסאן באזור בית לחם ניצל שייע וייץ מלינץ' לאחר שנכנס לכפר כדי לקנות סיגריות. חברו סיפר כי הכניסה לכפר הפלסטיני היא דבר שמתרחש בשגרה, אולם ברגע שחברו נכנס לכפר החלו פורעים פלסטינים ליידות אבנים לעבר הרכב בו נהג. "הוא ניסה לחלץ את עצמו ולברוח. התחילו להכות אותו, אחד מהם חנק אותו", תיאר החבר לוואלה. "איכשהו הוא ברח, אבל תוך כדי ריצה הוא ספג אבנים וסלעים בכל חלקי גופו. הוא התקשר למשטרה במהלך המנוסה וניידת שהמתינה לו בצידי הכפר אספה אותו, הוא פונה לבית חולים לבדיקות וכעת הוא משוחרר. זה נס גדול".

אחד מהעצורים בכפר כובר בבנימין הוא פעיל החמאס מעאד חאמד, תושב סילוואד. המחבל היה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב-29 יוני 2015 בסמוך לישוב קידה שבבנימין, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ושלושה נוספים נפצעו באורך קל-בינוני. מאז הפיגוע, במשך שבע שנים, היה כלוא המחבל בידי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים.

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל

מלאכי ויצחקי רוזנפלד ז"ל צילום: ללא קרדיט

במהלך היום התקבל בשב"כ מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברשות הפלשתינית, ועל פי החשד, מטרת הימלטותו של היתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המידי. עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב"כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל. לאחר מספר שעות נעצר הערב מעאד על ידי לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין.

בנט: "ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לפעילות כוחות הביטחון בכפרים סילואד וכובר: "שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז״ל. לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי״ד ופצע 3 מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה ממשחק כדורסל (שי מימון היה אחד הפצועים בפיגוע הנורא). הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברש״פ והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו, שב״כ, ימ״מ וצה״ל יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה".

"כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה. אני מברך את לוחמינו".