אוחנה במתקפה על שירות בתי הסוהר: "קושי באמירת אמת"

השר לביטחון פנים לשעבר, חבר הכנסת אמיר אוחנה הגיע היום למסור עדות בפני ועדת החקירה לבריחת האסירים מכלא גלבוע, אוחנה מתח ביקורת על גלעד ארדן וחשף: "ישבתי לשעה וחצי של שיחת חפיפה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/02/22 11:50 ב באדר א'

אוחנה במתקפה על שירות בתי הסוהר: "קושי באמירת אמת"
אוחנה מעיד בפני הוועדה, צילום: המשרד לביטחון פנים

הוועדה לחקר מחדל בריחת האסירים מכלא גלבוע ממשיכה בגביית העדויות מבכירי שב"ס והשבוע הגיע תורם של שרי הבט"פ לשעבר. אמש (ד') הגיע השר לשעבר והשגריר באו"ם בהווה גלעד ארדן והיום הופיע בפני הוועדה חבר הכנסת אמיר אוחנה.

רגע לפני תחילת עדותו של אוחנה הזכיר יו"ר הוועדה לשר לשעבר כי, "אתה בטח יודע שבימי כהונתך החלו החפירות של מנהרת הבריחה של האסירים הביטחוניים". אוחנה ענה לביקורת ואמר: "בתקופה ההיא מאמצים רבים הושקעו בהתמודדות עם הנגיף".

"שעה וחצי של שיחת חפיפה עם גלעד ארדן"

אוחנה מתח ביקורת על גלעד ארדן וחשף: "ישבתי לשעה וחצי של שיחת חפיפה עם ארדן שהיה לפני. אחרי קצת יותר משעה וחצי אמרתי לו: 'גלעד, דיברנו רק על המשטרה', הוא אמר: 'ככה תיראה הכהונה שלך', באותו רגע נשבעתי לעצמי שזה לא יהיה ככה".

שר הבט"פ לשעבר התייחס גם לפרשיית הסרסור בסוהרות שקבלה הדהוד בוועדה לחקר מחדל הבריחה ואמר בחריפות: "יש בעיה של אי-אמירת אמת בשירות בתי הסוהר. בפרשת הסרסור בסוהרות יש אי-אמירת אמת".

אוחנה מתח ביקורת על שירות בתי הסוהר ואמר: הופתעתי לגלות עד כמה שב"ס הוא ארגון לא טכנולוגי, "זה הדבר הראשון שהכה בי, זיהיתי שקצינים מגיעים לדרגות בכירות - לא בשל יוזמה וחתירה למגע, אלא מפני שהם לא רוצים להסתבך ולמשל להופיע בתחקיר עיתונאי".

על בחירתו בנציבה קטי פרי שפגה ביקורת רבה סביב מחדל הבריחה אמר אוחנה: "אין לי היכרות מוקדמת איתה, אך החל מהביקור שלי בכלא שקמה מאוד התרשמתי ממנה - מהמנהיגות, מהעוצמות, ובראייה מחוץ לקופסה. רציתי משהו חדש לשירות בתי הסוהר".


(בריחת האסירים מכלא גלבוע).