לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע בחדרה הובאו למנוחות: "נותרו רק תמונות"

אלפי בני אדם ליוו בדרכו האחרונה את לוחם מג"ב יזן פלאח שנרצח בפיגוע בחדרה: "נותרו רק תמונות שלו עם החיוך הכובש" | המונים הגיעו אל החלקה הצבאית בבית העלמין בנתניה להלווייתה של הלוחמת שיראל אבוקרט למנוחת עולמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 18:22 כה באדר ב'

לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע בחדרה הובאו למנוחות: "נותרו רק תמונות"
הלווייתו של יזן פלאח, צילום: David Cohen/Flash90

רב-שוטר יזן פלאחו ורב שוטר שיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב שנרצחו אמש בפיגוע הקשה בחדרה, הובאו הערב (ב') למנוחת עולמים. בבית העלמין ביישוב כסרא-סמיע שבגליל העליון אלפים ליוו את פלאח בדרכו האחרונה. אלפים ליוו את שיראל בדרכה האחרונה בחלקה הצבאית בבית העלמין בנתניה.

מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל, אמר בהלווייתו של פלאח כי "אין מעמד קשה וכואב יותר מאשר לעמוד מול ארון של צעיר שלא מלאו לו 20 שנה, שנרצח על ידי קיצוניים טרוריסטים צמאי דם" טריף ספד לפלאח: "הוא היה חייכן ואהוב ואיננו עוד. נותרו רק תמונות שלו עם החיוך הכובש".

שייח

שייח' מוואפק טריף בהלווייה | צילום: David Cohen/Flash90

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ושר המשפטים גדעון סער הגיעו ספדו ללוחם. בר-לב אמר כי "בשורה קשה נפלה על מדינת ישראל, עם היוודע דבר הירצחם של הלוחמים". בר-לב אמר כי יזן סיכן את חייו עבור אזרחי ישראל מדי יום, "אנו כאן בזכותו ובזכות חבריו לנשק".  בר-לב הוסיף ואמר כי הוא מבטיח ש"לא ניתן לגורמים מסיתים ומלאי שנאה לפגוע בחוסנה של החברה הישראלית. אלו מבחנים שעמדנו בהם בעבר ונעמוד בהם גם היום".

"יזן, היית שקול כשמך, ילד שקט ואהוב שנולד למשפחה מכובדת", ספד השר סער. "גדלת להיות צעיר חייכן, חברותי, תמיד עוזר לכולם, מתחשב ולוחם בפלוגה שלך, שפעלה באזור קו התפר, רצית להיות בחזית, להשתתף בפעולות מורכבות ודווקא בלב העיר חדרה השיגו אותך כדורי המרצחים השפלים, כמו גם את הלוחמת, שיראל אבוקרט.

הלוויית של לוחם מג"ב פלאח |

הלוויית של לוחם מג"ב פלאח

צילום: David Cohen/Flash90

ישראל כולה, אזרחי ישראל כולם, הוכו ביגון ובאבל. אין מילים שבכוחם לנחם את המשפחה היקרה, הכואבת, שנפרדת ממך כאן בלב דואב וקרוע, אנחנו אוהבים אתכם ומחבקים אתכם. האבל שלכם הוא האבל של כל עם ישראל. ויש מילים שנאמר למשפחה השכולה ולתושבי הכפר היקר הזה, שזה החלל השמיני שלו, ולעדה הדרוזית הנאמנה והאמיצה כולם. וגם למשפחת משמר הגבול- אנחנו ביחד ננצח אותם, כמו שתמיד ניצחנו אותם, עברנו מלחמות קשות, פיגועי טרור אכזריים".

בסיום דבריו אמר סער: "נשמור על ישראל חזקה ונחזקה עוד יותר, כי רק כך נוכל להבטיח את עתידה ובטחונה. נזכור את יזן פלאח הלוחם, נשמור על ישראל ואזרחיה כפי שהוא שמר, נפעל תמיד למען מדינה טובה יותר הראויה לזכרם ולקורבנם של לוחמינו המסורים והאמיצים. יהי זכרם של לוחם ולוחמת מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט ברוך". 

"איך לא שמרתי עלייך?!"

לפני הלווייתה של שיראל, זעקה אימה, דבורה, מעל הקבר. "שיראל שלי קומי. איך לא שמרתי עלייך? רוצה אותך בת שלי, קומי".

סגן מפקד מג"ב, תנ"צ יצחק בריק, ספד לשיראל וסיפר שהיא עלתה ארצה מצרפת וחלמה לשרת במג"ב. "רק לאחרונה עברה גיבוש לקורס מ"כים, והיתה מיועדת לצאת לקורס הפיקודי הקרוב", אמר. "שיראל, שנולדה בניכר, גדלה במשפחה ציוניות ועלתה כדי לשרת את מדינתה. בגופה היא מנעה פיגוע רב-נפגעים", הוסיף תנ"צ בריק. "אין מילים כדי לנחם את המשפחה על האובדן העצום".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן