סמוטריץ' בראיון לכיפה: "מי שרוצה לגדוע את הטרור חייב לפרק את הממשלה הזאת"

בבוקר הפיגוע הקשה שוחחנו עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ששרטט את הדרך לעצור את גל הטרור. סמוטריץ' לא מתרגש מהגינויים של חברי רע"מ, "צביעות, הם מעודדי טרור" | ומה דעתו על איבוד העשתונות של עמר בר-לב?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/03/22 12:05 כה באדר ב'

סמוטריץ' בראיון לכיפה: "מי שרוצה לגדוע את הטרור חייב לפרק את הממשלה הזאת"
סמוטריץ' וחיילי צה"ל, צילום: Gershon Elinson/Flash90

בפתח הראיון עמו, אמר חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', "אני רוצה לפתוח בהשתתפות בצער ואיחולי החלמה לכל הפצועים". על ההתמודדות עם הטרור אמר: "מאבק בטרור חייב להישען על 2 רגליים- פעולה טקטית של פעולות ביטחוניות- מודיעין, ענישה אבל הרגל היותר משמעותית היא האסטרטגית שנועדה לעקר את המוטיבציה לטרור, הרתעה. לגדוע את התקווה.

"כל פעם שהיו פסגות מדיניות כאלה התוצאה הישירה הייתה דם יהודי"

הניסיון של הממשלה הזאת להיאבק בטרור משול למישהו שמכבה שריפה עם בקבוק מים וביד השנייה שופך עליה דלק. אין משהו שנותן תקוה לערביי ישראל יותר מהממשלה הזאת. הרמת הראש הטרוריסטית היא תוצאה ישירה של זה שהם מרגישים אדוני הארץ. מי שרוצה לגדוע את הטרור חייב לפרק את הממשלה הזאת".

אתה רואה קשר לפסגה שמתקיימת כעת בנגב?

היסטורית כל פעם שהיו פסגות מדיניות כאלה התוצאה הישירה הייתה דם יהודי שנשפך בערי ישראל וזה נובע מאותו מקום שאנחנו נחלשים וזה נכון עם ההסכם האיראני והאמריקאים שמפנים לנו עורף

זירת הפיגוע בחדרה

זירת הפיגוע בחדרה צילום: Gili Yaari/Flash90

איך קורה לדעתך שגורמי ביטחון מפספסים פעילי דעאש בהווה ובעבר? 

אני לא קונה את ה'דעאש' הזה. הניסיון שמנסים לייצר איום חדש כדי לתרץ את הכישלון, הארץ אותה הארץ וכל השיוכים הארגוניים האלה זה משחק טקטי לחלוטין. זה בדיוק הנקודה של שומר חומות. אין נכונות מינמלית להיישיר מבט לממציאות ולהבין שאנחנו מתמודדים עם אויב שמנסה להשמיד אותנו.

בעקבות גל הטרור אתה קורא לאזרחים להוציא אקדח?

זה בוודאי נכון שבמציאות הנוכחית שכל מי שיכול לשאת חוקית נשק שיעשה את זה. אתמול היה נס גדול עם לוחמי מג"ב שניטרלו את המחבלים. אבל זה לא הפתרון לגלגל את האחריות לאזרחים. המדינה ברמה האסטרטגית צריכה להרוג את התקווה ואחרי זה יש צבא, משטרה ושב"כ שצריכים לפקוח  עיניים ולהבין שיש פה מלחמה מול אויב.

"כל יום בר-לב מסכן את מדינת ישראל"

ראינו שגם שבוע שעבר וגם אתמול הוציאה ברע"מ ובמשותפת גינויים לפיגועים, זה מנחם אותך?

צביעות של אנשים שהם אלופי בהעמדת פנים. איך אני אקח ברצינות גינוי של מישהו שרק לפני חודש התחבק עם אדם שיצא מהכלא על טרור? זה נכון לגבי ראש עיריית אום אל פאחם וגם מנסור עבאס עצמו עשה את זה. יש כאן שקר. הם מבינים שהם מפסידים נקודות בחברה הישראלית. בסוף הם מחוללי ומעודדי הטרור הכי גדולים.

צפו: העימות בין בר-לב לבן גביר


 

מה דעתך על איבוד העשתונות של השר בר-לב בזירה?

בר-לב לא שווה יחס. היה כישלון טוטאלי שהיה מפקד סיירת מטכ"ל. מוכיח את כל מה שהיה רע בשלטון מפא"י שבו הוא ואנשים כמוהו התקבלו בגלל שם המשפחה שלהם. כל יום הוא מסכן את מדינת ישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן