יפעת ארליך תוקפת: "לעוצמה יהודית אין קהל אמיתי"

מי שנבחרה למקום השלישי בבית היהודי, ופרשה לאחר החיבור עם עוצמה יהודית, תוקפת הבוקר את מפלגתם של בן גביר ובן ארי, שהביאה, לטענתה, לבריחת קולות מאיחוד מפלגות הימין לליכוד: "הערכה שלי שעוצמה יהודית הביאו אולי 30 אלף קולות. זה הכל. פחות ממנדט. ואין ספק שהם הבריחו הרבה יותר. לאן? בעיקר לליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/19 09:07 ה בניסן התשעט

יפעת ארליך תוקפת: "לעוצמה יהודית אין קהל אמיתי"
יפעת ארליך, צילום: אלכס קולומויסקי

יפעת ארליך שוברת שתיקה. מאז שפרשה מהמקום השלישי בבית היהודי, לאחר שנבחרה על ידי הוועדה המסדרת למקום המשוריין לאישה, העדיפה יפעת ארליך לא להתראיין ולא לעסוק בבחירות. הבוקר, לאחר הכישלון היחסי של הרשימה בבחירות, החליטה לפרוק את אשר על ליבה, ולתקוף בחריפות את מפלגת עוצמה יהודית.

ארליך כותבת: "מאז שהחלטתי לפרוש מהבית היהודי בעקבות החיבור עם עוצמה יהודית, שתקתי. זה לא היה קל. היה לי הרבה מה לומר, והופעל עלי לחץ כבד כדי לשכנע אותי להתראיין או לקחת חלק בקמפיינים שונים נגד איחוד מפלגות הימין. הבנתי שזה לא יהיה נכון לדבר, בטח לא להשתתף בקמפיינים. הבנתי שכל הסבר של עמדתי, הוא בהכרח פגיעה במפלגה שנתנה בי אמון. 
בשיגרה אני לא ממש יודעת לסתום את הפה. לראשונה גילתי שלעיתים השתיקה היא עוצמה יהודית אמיתית".

בהמשך היא תוקפת בחריפות את מפלגת עוצמה יהודית: "הבוקר גילנו כולנו שמאחורי הרעש והצלצולים של תלמידי הרב כהנא, אין קהל אמיתי. 100 אלף הקולות שהבטיחו להביא איתם, התאיידו. על פי תוצאות האמת לאיחוד מפלגות הימין יש בסך הכל פחות מ-150 אלף קולות. כמה מתוכם הגיעו בגלל החיבור עם עוצמה יהודית?
ההערכה שלי שעוצמה יהודית הביאו אולי 30 אלף קולות. זה הכל. פחות ממנדט. ואין ספק שהם הבריחו הרבה יותר. לאן? בעיקר לליכוד. זה היה ברור. זה היה צפוי. 
המרוויח הגדול הוא כמובן מי שלחץ באופן כמעט פסיכי על הכנסת עוצמה יהודית, בנימין נתניהו. עם הכוח שיש לו כעת ביידים הוא יקים ממשלה חדשה, ותנו לי להמר - זאת תהיה ממשלת אחדות".