רעידת אדמה בבית היהודי: יפעת ארליך פרשה

ארליך, שנבחרה למקום המשוריין לאישה בבית היהודי, פרשה מהרשימה בעקבות האיחוד עם עוצמה יהודית. דוברות המפלגה: "פרשה בהסכמה בהבנה הדדית". אמש אמרה כי "האיחוד עם עצמה יהודית לא עולה בקנה אחד איתנו". הוועדה המסדרת תתכנס לבחור בנציגה חדשה למקום השלישי בבית היהודי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/02/19 09:50 טז באדר א'

רעידת אדמה בבית היהודי: יפעת ארליך פרשה
יפעת ארליך, צילום: אלכס קולומויסקי

יפעת ארליך בחוץ. בעקבות הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת עוצמה יהודית, האישה הבכירה ברשימת הבית היהודי, שנבחרה למקום המשוריין לאישה רק לפני כשבועיים, פורשת הבוקר (ה') מהרשימה ולא תהיה ברשימה המאוחדת של הציונות הדתית.

מדוברות הבית היהודי נמסר: "יפעת ארליך, מועמדת מספר 3 ברשימת הבית היהודי, הגיעה להסכמה בהבנה הדדית  עם יו״ר המפלגה תא״ל (במיל) הרב רפי פרץ על פרישתה מהרשימה. בעקבות כך תתכנס הועדה הציבורית של הבית היהודי היום לבחירה שריון האישה".

גורם בבית היהודי אמר הבוקר, כי ארליך ביקשה לקבל את המקום ה-28 ברשימת הליכוד המשוריין לבית היהודי על פי ההסכם עם ראש הממשלה, שנחתם אמש. אך במפלגה סירבו כי היו בטוחים שלא תחזור לבית היהודי לאחר הבחירות, כך פורסם ב'וואלה'.

יפעת ארליך אתמול: "כל אחד יבחר את דרכו"

"האיחוד עם עצמה יהודית לא עולה בקנה אחד איתנו", אמרה ארליך אמש, במסיבת עיתונאים שכינסה יחד עם פעילים מרכזיים בבית היהודי, ביניהם יו"ר סניף מודיעין עמיעד טאוב, סגן ראש עיריית לו יוסי הרוש וחברים נוספים. לדבריה, "אפשר לצעוד בביטחון בלי עוצמה יהודית".

הנוכחים לא אהבו את פגישת הרב פרץ ויוגב עם ראש הממשלה ואמרו כי הם "קוראים לרב רפי פרץ להיות חזק מול נתניהו. עושים לנו קמפיין של הערבים נוהרים עם כיפות". ארליך, שנבחרה על ידי הוועדה המסדרת למקום השלישי המשוריין לאישה, ציינה כי היא "שבוע בפוליטיקה לא האמנתי איזה אגרסיביות וספינים יש בה. גם תושבי עפרה אינם מסוגלים את החיבור לעצמה יהודית. אם ארץ ישראל כל כך חשובה לעצמה אז שיפרשו".

עוד אמרו הנוכחים כי יש לפעול יותר בכיוונה של מפלגת יחד, "אלי ישי יותר קרוב אלינו מעצמה. זה הזמן לשבת איתו להסכמות". לשאלת כיפה, האם אישור החיבור יגרום להם לפרוש מהמפלגה ענתה ארליך כי "כל אחד ישקול את דרכו אבל נקשיב להחלטה הדמוקרטית שתתקבל הערב".

עם זאת, ארליך הבהירה אמש כי כל החלטה שתעבור במרכז תהיה מקובלת עליה. "אני מבקשת להבהיר שאחרי ששוחחתי והבעתי את דעתי בפני יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ לגבי איחוד עם מפלגות שונות,לא איימתי בהתפטרות. מדובר בספין.  כל החלטה שתתקבל במפלגה תהיה מקובלת עלי", אמרה.