האישה במקום השלישי - יפעת ארליך

העיתונאית יפעת ארליך נבחרה על ידי הוועדה המסדרת של הבית היהודי, ותעמוד במקום השלישי ברשימה. מדוברות הבית היהודי נמסר: "יפעת היא תוספת כח משמעותית לבית-היהודי ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/02/19 09:45 ח באדר א'

האישה במקום השלישי - יפעת ארליך
יפעת ארליך, צילום: אלכס קולומויסקי

הוועדה המסדרת של הבית היהודי בחרה בעיתונאית יפעת ארליך למקום המשוריין לאישה בבית היהודי. גורם הבקיא בפרטים מסר ל'כיפה' עם תחילת קיום הישיבות בנושא, כי הכיוון הכללי הוא לבחור נשים הנחשבות "ליברליות", זאת במטרה לאזן את הרשימה בעקבות הבחירה ברב פרץ והגעתו של ח"כ מוטי יוגב למקום השני. חברי הוועדה המסדרת גם החליטו לא לכלול ברשימת המועמדות אישה חילונית, זאת למרות שעד לא מזמן אחת ממנהיגות המפלגה הייתה איילת שקד, שגם זכתה לתמיכתם הגורפת של גורמים רבים, וביניהם רבנים בכירים במפלגה.

יפעת ארליך, בת 41, היא סופרת, עיתונאית ופובליציסטית. נשואה ואם לחמישה. מאז פברואר 2006, לאחר פינוי עמונה, מתגוררת עם משפחתה בעפרה.

המועצה הציבורית בכינוסה הראשון, הערב

המועצה הציבורית בכינוסה הראשון, הערבצילום: דוברות הבית היהודי

מדוברות הבית היהודי נמסר: "המועצה הציבורית של מפלגת הבית-היהודי שמחה להודיע על בחירתה של יפעת ארליך. למקום השלישי ברשימה. יפעת היא תוספת כח משמעותית לבית-היהודי ומייצגת את ציבור הצעירים המגוון, התוסס, הערכי והדעתן של הציונות הדתית והמסורתית. חברי המועצה קוראים למפלגה לשמור ולהבטיח את מקומה של הנציגה הנשית ברביעיה המובילה ברשימה בכל מו"מ והסכם עם מפלגות נוספות. קול נשי משמעותי ומוביל הוא חיוני להצלחת הבית היהודי בבחירות ובכנסת ואסור לוותר עליו".

ח"כ מוטי יוגב, מספר 2 ברשימת הבית היהודי בירך על ההחלטה והוסיף: "שמח בבחירתך, ברוכה הבאה... יחד, נפעל לחיזוק התודעה ולהשפעת ערכי הציונות הדתית. בעם ובמדינת ישראל. יפעת, חזקי ואמצי".