התואר 'רב' יישלל מהרב מוטי אלון?

הרבנות הראשית לישראל החלה בהליך לשלילת תואר 'רב' מהרב מוטי אלון, שהורשע בעברות מין ולאחרונה הוגשה נגדו תלונה נוספת, והתפרסמו מקרים נוספים שטרם הוגשה תלונה בגינם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/19 21:30 יד בשבט התשעט

התואר 'רב' יישלל מהרב מוטי אלון?
הרב מוטי אלון, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

בקרוב אמרו: "מוטי אלון". על פי פרסום ב'כאן', היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל פנה במכתב לרב מוטי אלון, והודיע לו כי ברבנות שוקלים לשלול ממנו את התואר 'רב'. כזכור, הרב אלון הורשע בשנת 2013 בביצוע מעשים מגונים בנער שהגיע אליו לייעוץ, בנוסף, לפני כחודשיים וחצי פורסם בתכנית 'עובדה', כי לפורום תקנה הגיעו תלונות נוספות נגד הרב אלון, על אחת מהן כבר הוגשה מאז תלונה במשטרה.

במכתב שנשלח לרב אלון מטעם היועץ המשפטי של הרבנות, הראל גולדברג, נאמר בין היתר: "הרשעתך בעבר בשתי עבירות של מעשה מגונה תוך שימוש בכוח מהווה עילה, לכאורה, לשלילתן של תעודות הכשירות לרב עיר ולרב שכונה שניתנו לך בעבר". לרב אלון ניתנו שלושה שבועות להציג את עמדתו, ולאחר מכן תתכנס וועדת המשמעת של הרבנות הראשית לדון בנושא.

נגד הרב אלון, שהורשע בשנת 2013 במעשים מגונים בקטין ונידון לשנת עבודת שירות, הוגשה לפני כארבעה חודשים, כך נחשף על ידי מערכת 'עובדה' לפני בתחילת חודש דצמבר, תלונה חדשה מפי צעיר שהגיע להתייעצויות עמו בנושאים שונים, אך במהרה קיבלו המפגשים אופי מיני. הצעיר התלונן בפני פורום תקנה, שדן בעבר גם בתלונות קודמות נגד הרב, וחבריו ייעצו לו להתלונן במשטרה.

בהמשך פנה המתלונן גם למספר רבנים בכירים, הרב יעקב אריאלהרב שמואל אליהו והרב חיים דרוקמן, והם נפגשו עם הרב אלון. בדיווחים נוספים נאמר כי בעקבות המפגש, ולאחר שהבין  כי הצעיר תיעד חלק מהמעשים, הוא החליט להשעות את עצמו מהעברת שיעורים וממגע עם תלמידים באופן פרטי.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן