עידית סילמן שוברת שתיקה: "הפתעתי אפילו את נתניהו"

יממה אחרי שהפתיעה את כולם ועזבה בסערה את קואליציה, עידית סילמן בראיון ראשון חושפת: "אביר קארה בא אליי. הוא רוצה להקים סיעה נפרדת. הציעו לי את תפקיד שרת הבריאות, לא אעשה כלום בינתיים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/04/22 15:40 ו בניסן התשפב

עידית סילמן שוברת שתיקה: "הפתעתי אפילו את נתניהו"
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהמשך לסערה בעולם הפוליטי שמתחוללת מאמש אחרי שיו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן, הודיעה על פרישתה מהקואליציה. כעת סילמן שוברת שתיקה וחושפת מה התרחש ברגעים הדרמטיים בהם חצתה את הקווים.

בראיון שנתנה לשלום ירושלמי אמרה סילמן על התזמון של ההכרזה: "ביום שלישי קמתי ב-2 בלילה ודיברתי רק עם חברה שלי שלא קשורה לפוליטיקה. אמרתי לעצמי זוהי השעה. דיברתי עם יריב לוין וזהו. הפתעתי את כולם. גם את נתניהו".

על הפרסומים האחרונים לפיהם הובטח לה שריון במקום העשירי בליכוד ותפקיד של שרת הבריאות השיבה "אין לי שום הבטחות לגבי העתיד. שום הסכמים. להיפך, מציעים לי הכול כדי להישאר. מציעים לי עכשיו את תפקיד שר הבריאות, אבל אני לא אלך על זה".

על השמועות שבצלאל סמוטריץ' ניסח את מכתב הפרישה שלה, "אני לא צריכה שסמוטריץ' ינסח לי מכתב. לדעתי זה היה במייל שלו, ולכן חשבו שהוא כתב את זה. אני לא רוצה שיכריזו עליי כפורשת מ'ימינה'. לא פרשתי משום מקום".

ביש עתיד מגייסים רבנים סרוגים שילחצו על עידית סילמן 

מוקדם יותר היום פרסמנו לראשונה כי במפלגת יש עתיד פועלים היום לבלום את המהלך של סילמן ולהחזיר אותה לחיק הקואליציה. לחדשות כיפה נודע על ציר שנפתח היום בין רבנים סרוגים לחבר הכנסת קינלי טור-פז בניסיון לשכנע את סילמן להתחרט.

במגעים מעורבים שלושה רבנים סרוגים מהזרם הליברלי שנמצאים בקשר עם טור-פז, כאשר גם שר החוץ יאיר לפיד מעורב במהלך להשבת סילמן הביתה. בהתכתבות שהגיע לידי כיפה, בין טור-פז לאחר הרבנים שמעוניין בשמירה על יציבות הממשלה, כתב הרב: "אנשים מיואשים לגמרי ממה שעשתה סילמן. אי אפשר לעמוד מול ההשחתה של נתניהו? מחזק את ידיך". שלושת הרבנים הסרוגים ממשיכים ומפעילים לחץ על סילמן.