הרב רפי פרץ בדרום תל אביב: "יש לנו אחריות לדאוג לרווחת המסתננים"

יו"ר הבית היהודי ורשימת איחוד מפלגות הימין ערך סיור בדרום תל אביב, ואמר כי "ההשקעה של מדינת ישראל במהגרים הלא חוקיים - זו דרכנו וזה העם הזה". הוא הדגיש כי יש למצוא דרכים להרחיק אותם מהארץ, אך כל עוד הם פה - צריך לדאוג לרווחתם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/03/19 12:06 יח באדר ב'

הרב רפי פרץ בדרום תל אביב: "יש לנו אחריות לדאוג לרווחת המסתננים"
חברי הרשימה בדרום תל אביב, צילום: דוברות

התבטאות מפתיעה. יו"ר הבית היהודי ואיחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, השתתף היום (ב') בסיור של המפלגה בדרום תל אביב, האזור בו השתקעו בשנים האחרונות עשרות אלפי מסתננים מהגרי עבודה. בסיור השתתפו גם חברי רשימת איחוד מפלגות הימין; ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, ח״כ מוטי יוגב, עידית סילמן ואורלי רפפורט, בליווי חבר המועצה חיים גורן.

חברי הרשימה החלו את הסיור בישיבת העוז והאמונה של הרב אטינגר הי״ד, ביקור שנקבע עוד בטרם הרצח הנורא. חברי הרשימה שמעו את התושבים סיירו עוד ברחבי השכונה וקיימו דיון עם התושבים בו עלו הצעות ורעיונות לשיתוף פעולה עתידי. 

הרב רפי פרץ אמר כי "ההשקעה של מדינת ישראל במהגרים הלא חוקיים, זאת דרכנו וזה העם הזה. אנחנו עם שדבק בחסד כלפי הזולת".

הרב פרץ הדגיש כי יש להרחיק מפה את המסתננים, אך עם זאת, יש לנו אחריות עליהם: "זה לא סותר שאנחנו צריכים למצוא פתרונות טובים להרחיק אותם מהארץ. אבל כל עוד הם כאן, יש לנו יש לנו אחריות גדולה לדאוג לרווחתם, ושיחיו חיים נורמליים. במיוחד הילדים והתינוקות. יש כאן בתי ילדים נפלאים וזו תעודת כבוד למדינת ישראל", סיים הרב פרץ.

בסיום הסיור הדגיש הרב פרץ בשנית את הצורך להרחיק את המסתננים ואמר: ״סיימתי כעת סיור בדרום תל אביב הדיון הוא האם למדינת ישראל הזכות לשמור על צביונה היהודי או לא? כל נסיון לעטוף את הסוגיה הזו כאילו מדובר בבני האור שמגנים על זכויות המסתננים אל מול בני חושך גזענים היא פשוט צבועה. 

"מדינת ישראל מחוייבת קודם כל לאזרחיה. קודם כל לעם היהודי. בשום מדינה מתוקנת אין אפשרות לעבור את הגבול שלא דרך ביקורת הגבולות ועוד לבקש זכויות. זהו מחדל! מי שמשלמים את מחיר המחדל הזה הם תושבי דרום תל אביב שיום בהיר אחד ממשלת ישראל הפנתה להם עורף והותירה אותם לבד אל מול עשרות אלפי מסתננים שאיך לומר בעדינות, לא מאמצים הרגלי שכנות טובה. 
זו המחוייבות שלנו כלפיהם. אנו מחוייבים להעביר את המסתננים לארצות מוצאם או למדינה שלישית".

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הוסיף: ״אי אפשר שלא לדבר על בגצ ושלוש פעמים של פסילת חוק ששלוש כנסות בהרכבים שונים חוקקו במטרה לייצר הסדר טוב וסינון טבעי, בין אותם מסתנני עבודה שאין שום סיבה בעולם שישארו כאן יום אחד נוסף לבין המיעוט הקטן שנשקפת לו סכנת חיים.
הדרך היחידה להחזיר את השפיות והחיים הנורמליים לאזרחי ישראל שגרים כאן זה לחוקק את פסקת ההתגברות ולחוקק מחדש את חוק המסתננים הראשון. זה הפתרון היחיד. אנחנו מחוייבים לו ובעיקר בהקשר של החזרת הדמוקרטיה והמשילות והכח לעם והריבון. 

מועמדת הרשימה עידית סילמן: ״הסיור שקיימנו היום בעיר העברית הראשונה מזעזעת את אמות הסיפים. הקושי והכאב שתושבי השכונה חשים יום יום לילה לילה הוא בלתי נסבל ומוכיח את ההכרח לקדם את פסקת ההתגברות וחקיקת חוק המסתננים הראשון״. 

ח״כ מוטי יוגב: ״אנחנו מחויבים להשבת דרום תל אביב לתל אביבים ולהשבת המסתננים לארצות מוצאם. שמענו את זעקת תושבי דרום תל אביב, שמודאגים מאוד מקידום מתווה האו"ם. אנחנו נפעל להסיר אותו מעל הפרק, ובכנסת הבאה נוביל את מדיניות ההגירה של מדינת ישראל.״