בבית היהודי בוחנים אפשרות להתפצל מהאיחוד הלאומי

למרות ניסיונות ההרגעה מאחורי הקלעים מתפתחת דרמה. בבית היהודי בוחנים את האפשרות להיות סיעה של ארבעה חברי כנסת יחד עם הרב אלי בן דהן, ולהותיר את האיחוד הלאומי עם שני חברי כנסת

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/04/19 13:37 ו בניסן התשעט

בבית היהודי בוחנים אפשרות להתפצל מהאיחוד הלאומי
הר רפי פרץ, צילום: דוברות איחוד מפלגות הימין

לאחר הרמיזות הקשות של סמוטריץ' כלפי הרב רפי, בבית היהודי מתחילים לחשוב על חלופות אפשריות לקראת הכניסה לממשלה הבאה. בין היתר חושבים המפלגה להתפצל מבאיחוד הלאומי, כאשר לבית היהודי יש 4 מושבים בעזרת חזרתו של בן דהן, והאיחוד הלאומי נותרים קטנים וחסרי השפעה עם 2 מנדטים בלבד.

הרב רפי, שנחשב לטירון פוליטי, מוביל מהלך שיהפוך את כל המערך הכוחות במפלגה הסרוגה לטובתו. סמוטירץ' מנסה להרגיע את רוחות הקרב, ומצייץ: "האני ראה שבזמן שאני מדליק אש בתנור לאפיית מצות יש מי שנהנים להדליק מדורה של מחלוקת בין הרב רפי לביני. חבר'ה תרגיעו. לא היה ולא נברא. הרב רפי ואני דיברנו ואנחנו מסכימים במאה אחוז על הצורך לבחון אי סדרים בספירת הקולות ולעשות הכל כדי שהימין החדש ייכנס לכנסת. אפשר לעבור הלאה".

המריבה בין השניים התחילה כאשר שקד ובנט דרשו ספירת קולות מחודשת וטענו כי היותקלות רבות בועדת הבחירות. במפתיע מי שהצטרף לדרישה הוא דווקא בצלאל סמוטריץ'. לעומתו חברו למפלגה ולהנהגה, הרב רפי פרץ אמר: "יש לי אמון מלא בשופט חנן מלצר". סמוטריץ' לא נשאר חייב ותקף את הרב רפי: "גוש ימין גדול חשוב יותר מנקמה מטומטמת".