איום והסתה? תשאלו את חברת הביטוח

דברים חריפים שפרסם בעל משרד דיגיטל נגד הקרן החדשה לישראל הובילו את חברת AIG להשעות את ההתקשרות עמו. על ביטויים קשים אחרים מצד פרזנטור החברה, רון קופמן, היא דווקא הבליגה. דובר AIG: "התבטאויות לא ראויות, אך לא ניתן להשוות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/18 13:48 כא באב התשעח

איום והסתה? תשאלו את חברת הביטוח
אפלקציות הרשתות החברתיות, צילום: pixabay

חברת הביטוח AIG החליטה להפסיק את התקשרותה עם משרד תוכן דיגיטלי, שבעליו התבטא בצורה מאיימת נגד אנשי הקרן החדשה לישראל. עם זאת כשפרזנטור שלה, רון קופמן, השתלח בגורמים בציונות הדתית ואף איים על אחד הגולשים, קולה של החברה לא נשמע.

"בעוד כמה שנים ימריא מנתב"ג מטוס ובו ארגז עם שקיות ניילון שחורות", כתב בפייסבוק רונן מאיר, בעלי משרד התוכן הדיגיטלי RMCM.

בהמשך הפוסט, שמאוחר יותר נמחק על ידי מאיר שגם פרסם הודעת התנצלות והבהרה, נכתב כי "בכל שקית יהיה אפר של אחד/ת מפעילי קרן עמלק, שהוצאו להורג לאחר המשפט שהתקיים בעקבות ממצאי ועדת החקירה הממלכתית, שחשפה את פשעי הקרן נגד העם היהודי ונגד הערבים הפלסטינים. באותו מטוס יהיה אדם, שאי-שם מעל הים התיכון יקום ויבעט בארגז, שיצנח אל מי הים. אני רוצה להיות האיש הזה".

בתגובה לפניית 'דה מרקר' אמרו בחברת הביטוח כי "רונן מאיר הוא ספק שירותי דיגיטל של חברת AIG. חברת AIG מתנערת בכל תוקף מהתבטאויות ברוח הפוסט שהעלה רונן מאיר, הן אינן מייצגות את ערכי החברה בשום דרך או צורה. AIG השעתה לאלתר את ההתקשרות עם רונן מאיר עד לסיום בירור הנושא והטיפול בו".

לא ראוי אך לא נורא? ציוץ מהעבר של קופמן

לא ראוי אך לא נורא? ציוץ מהעבר של קופמןצילום: צילום מסך

יש לציין כי במקרים אחרים שבהם פורסמו אמירות בוטות, שאף גבלו באיומים, מצד רון קופמן המשמש כפרזנטור של החברה, לא יצאה מטעמה הודעה בעלת מסר דומה. "כאב גאה לשתי בנות ששירתו כתומכות לחימה", צייץ קופמן בטוויטר על רקע סערת שילוב לוחמות בצבא, "אני בז לרב'ה מטונף כמו שלמה אבינר. במקביל אני מתעב את הבית היהודי הלבן הגענית (הטעות במקור מ"ו) והרקובה. מקבץ של חלאות".

במקרה אחר, הוא תקף גולש שככל הנראה קילל אותו וכינה אותו "נפל ביולוגי" ובהמשך אף שיגר אליו איום מפורש, "אתה פחדן מטונף, שמתחבא ברשת. אל תיתן לי לחפש אותך - וזה איום - אז תתלונן שטינקר".

מחברת AIG נמסר בתגובה לפניית 'כיפה' כי "התבטאויותיו של רונן מאיר אינן מייצגות את ערכי החברה, לא בתוכנן ולא בסגנונן, ועל כן החליטה החברה להשעות את התקשרותה עמו עד לסיום בירור הנושא והטיפול בו".

לצד זה צוין בהודעה כי "גם ההתבטאויות שמופיעות בפוסטים הישנים של רון קופמן שהועברו לתשומת ליבנו כעת, אינן ראויות, אך איננו רואים מקום להשוות בינן לבין הפוסט החמור של רונן, בגינו אף  הוגשה תלונה במשטרה".