המכתב המרגש לאביגיל עידן: "דווקא בגלל החיים שלו"

טל מורדוך, בתו של יתום מגיל 3 אחרי שאביו נפל במלחמת השחרור ואמו נפטרה מסרטן, במכתב אופטימי לאבגיל המשוחררת: "תדעי שיש לך גם עם שלם ואוהב מאחוריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 09:55 טו בכסלו התשפד

המכתב המרגש לאביגיל עידן: "דווקא בגלל החיים שלו"
אביגיל עידן, צילום: דוברות מרכז שניידר. התמונות באישור המשפחה

תאיר מורדוך, מתמודדת במאסטר שף לשעבר ובתו של יתום מאב ומאם מגיל צעיר, פרסמה בפייסבוק מכתב מרגש לילדה אביגיל עידן שחזרה מהשבי אחרי שהוריה נרצחו במהלך הטבח בכפר עזה. "מכתב אופטימי לאביגיל ומשפחתה", כתבה מורדוך בכותרת.

"אני רוצה שתדעי, שאבא שלי, הוא האיש הכי אופטימי וחמוד ומצחיק שאני מכירה ומלא שמחת חיים ובאהבה"

"היי אביגיל, אנחנו לא מכירות, אני תאיר, ובתמונה זאת המשפחה המורחבת והיפה שלי. האיש במרכז התמונה, עציון, אבא שלי. גם הוא כמוך, בן קיבוץ. גם הוא כמוך,יתום מאב ואם מגיל 3", פתחה. "אבא שלי האהוב נולד ב ה' באייר תש"ח. אליעזר בן נבט, סבא שלי, לוחם הפלמ"ח, קיבל את ההודעה על הולדת בנו באותו הערב, תוך שהוא לוחם לשחרור מצודת כח. הלוחמים החליטו שמסוכן לאליעזר לצאת הביתה לראות את הבן, והחליטו שיצא בבוקר. בלילה, פגע פגז על חדר הלוחמים ושלושה נהרגו, אליעזר היה ביניהם. אליעזר לא זכה לראות את בנו היחיד, אמא של אבא שלי, דינה, נפטרה 3 שנים אחר כך מסרטן. אבא שלי נותר יתום. הוא אומץ, על ידי הדודים שלו בקבוצת כנרת וחי כל חייו שם, עד היום".

היא פנתה לאביגיל: "אני רוצה שתדעי, שאבא שלי, הוא האיש הכי אופטימי וחמוד ומצחיק שאני מכירה ומלא שמחת חיים ובאהבה. יחד עם אמא שלי, הם הקימו משפחה גדולה ויפה, 5 ילדים אנחנו ו-13 נכדים. ואנחנו, דווקא בגלל החיים שלו, משפחה מיוחדת, שייכת לכאן, לארץ הזאת, ולמדינה הזאת. מחוברים אליה ואחד לשניה מאד".

זה סיפורה של המדינה

"בכל שנה, ביום הזיכרון, אנחנו עולים יחד עם אבא שלי, לקבר של אבא שלו ואז הולכים הביתה לכנרת, וחוגגים לאבא שלי יום הולדת. אני תמיד אומרת שאנחנו זה סיפורה של המדינה. אני מאחלת לך, אביגיל, שיגדלו אותך באהבה, בטוחה שתהיי מוקפת במשפחה וחברים טובים והאחים שלך המתוקים והאמיצים. ותדעי שיש לך גם עם שלם ואוהב מאחוריך", סיימה.