אביגיל עידן בת ה-4 שנחטפה לבדה אחרי שהוריה נרצחו שוחררה מהשבי

הוריה נרצחו, אחיה הגדולים התחבאו והיא נחטפה לבדה לעזה: אביגיל עידן, הילדה שמדינה שלמה דאגה לה חוזרת היום הביתה, אבל אין לה הורים שמחכים לה כאן לחיבוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 18:45 יג בכסלו התשפד

אביגיל עידן בת ה-4 שנחטפה לבדה אחרי שהוריה נרצחו שוחררה מהשבי
אביגיל עידן, בזמנים יפים יותר, צילום: דוברות מטה המשפחות

ילדה של המדינה שלמה: בבוקר השביעי לאוקטובר אביגיל עידן נחטפה מקיבוץ כפר עזה, יחד עם משפחת ברודץ שגרים בשכנות. אחרי שהוריה נרצחו, שני אחיה הגדולים הסתתרו בארון בממ"ד ובכך ניצלו, והיא הצליחה לברוח מהבית ונמצאה על ידי אביחי ברודץ שהכניס אותה לביתו.

אביגיל עידן, בת 4, חגגה את יום הולדתה השבוע בשבי. עם תחילת הקמת מטה המאבק למען החטופים הפכה אביגיל לסמל, ילדה קטנה שנמצאת בשבי לבדה. היום היא חוזרת הביתה, לסבא וסבתא שלה ואחיה שמחכים לה. את ההורים שלה היא כבר לא תפגוש. מדינת ישראל והעולם כולו מברך על שובה.

נזכיר כי אבי טולדנו, כתב שיר למענה שנקרא "אביגיל", כשנשאל על השיר אמר : "כשכתבתי את השיר חשבתי על כל הילדים שם", סיפר טולדנו לאסתי פרז בן עמי ודורית אסרף מזרחי בריאיון לכאן רשת ב'. "חשבתי על הנכדים שלי, ניסיתי לחשוב איך הם יוכלו להיות במקום כזה. וכמה המשפחות כואבות וכמה זה כואב לכולנו. אנחנו באמת רקמה אנושית אחת. כל אחד מרגיש את הכאב של השני. אף פעם עם ישראל לא היה כל כך מאוחד וכל כך כואב, חבל שזה בנסיבות האלה". כך נראה הבית האחרון של השיר:

"אביגיל, את לא לבד
אנחנו לא עוזבים לך את היד
זה סיבוב ארוך
על גלגל ענק
תכף חוזרים הביתה"