"אתה קורא את התגובות?" התשובה של הרב אברהם סתיו לעוקב

הרב אברהם סתיו נשאל האם הוא קורא תגובות שנכתבות על דבריו ברשת, הרב שיתף את תשובתו המורכבת ברשתות והשיב: "הבחירה שלי להתנהל במרחב הציבורי, חושפת אותי לעוצמה מאד גבוהה של תגובות,עליי לאזן בין הכבוד והקלון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/23 23:10 כו בתמוז התשפג

"אתה קורא את התגובות?" התשובה של הרב אברהם סתיו לעוקב
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו מביע את דעותיו מפעם לפעם ברשות החברתיות, דברים שמקבלים ביטוי גם בתקשורת וכמו כן באתר כיפה. אך לפרסום הדברים וההדהוד התקשורתי יש גם צד שלילי, התגובות ברשת, שלפעמים יכולות להיות גם פוגעניות במיוחד. הרב אברהם סתיו נשאל על כך ופרסם את תשובתו.

"קודם כל" משיב הרב לשואל, "אני קורא את התגובות. גם אם לעיתים אני מבטיח לעצמי שלא אעשה זאת יותר. ואני מאמין שכל תגובה היא גם ביטוי למשהו אמיתי, למרות שקשה מאד לדעת, בעיקר כשהיא אנונימית, כמה היא מייצגת". 

הרב מסביר על השיטה שלו להתמודדות עם הדברים ומסביר כי היא מופיעה גם בכמה מספרי בעלי המוסר, לדבריהם "אדם שמכבדים אותו יותר מכפי ערכו לא ימחה בידם, אלא ישמור את העודף לעצמו, ולעת אחרת, כשידמה בעיניו שאין מכבדים אותו לפי מעלתו, ישתמש בעודף זה ותנוח עליו דעתו".

הרב סבתו, למד גם ממנו

הרב סבתו, למד גם ממנו צילום: Gershon Elinson/Flash90

"גם אם במקרה שלי הסכומים שאותם יש לאזן קצת גבוהים מן הרגיל"

הרב מסביר כי "הבחירה שלי להתנהל במרחב הציבורי באופן שבו אני עושה זאת, חושפת אותי לעוצמה מאד גבוהה של תגובות, מכל הכיוונים. כמות השבחים שאני מקבל מאנשים אקראיים ברחוב גבוהה מהרבה מזו שזוכה לה האדם הממוצע שלא בחר להביע את עצמו ברשות הרבים" הוא כותב ומסביר את הצד השני של המטבע: "ובאותה מידה גם כמות הגינויים והביקורות. כך שאיני שונה מכל אדם בכך שעליי לאזן בין הכבוד והקלון ולשמור את העודף, גם אם במקרה שלי הסכומים שאותם יש לאזן קצת גבוהים מן הרגיל". הרב מסיים וכותב: "להפסיק לכתוב מעולם לא הייתה אופציה. איני יכול שלא לכתוב".