בן כספית תומך: "מיליוני אזרחים מרגישים ככה"

לאחר שאמרה בשידור כי החרדים "מוצצים את הדם" והסעירה את המדינה, העיתונאי בן כספית התייצב לצידה של גוטמן, אך סייג את המשפט הספציפי: "המציאות שהיא מתארת נכונה והרגשות שהיא מחצינה אמיתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/23 21:22 כט באייר התשפג

בן כספית תומך: "מיליוני אזרחים מרגישים ככה"
בן כספית , צילום: Flash90

תומך בדבריה: במהלך תכנית הבוקר של חדשות 12, מנחת הטלוויזיה גלית גוטמן, דיברה בלהט נגד חוק הארנונה, ואמרה מילים קשות מאוד נגד המגזר החרדי: "אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה פה בשביל להחזיק את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם? אין לזה מילה אחרת, אתם כולכם נורא מנוסים פה". לאחר שגם ראש הממשלה גינה את דבריה, התייצב העיתונאי בן כספית לצידה של גוטמן וטען כי רבים מרגישים כמותה.

"בחרה במילים הכי לא נכונות"

"גלית בחרה במילים הכי לא נכונות ומקוממות שאפשר" פתח כספית, "אבל המציאות שהיא מתארת נכונה והרגשות שהיא מחצינה אמיתיים. כך מרגישים מיליוני אזרחים ישראלים שעובדים 6 או אפילו 7 ימים בשבוע, לפעמים בשתי משרות. עשרות אלפי ישראלים משרתים בסדיר או במילואים עם משכנתא חונקת וחובות".

"החרדים הם אחים מובטלים, שהמשפחה העובדת שלנו לא תצליח לכלכל עוד הרבה זמן"

"כך חשים כל אלה שהופכים את ישראל לאומת ההייטק, הטכנולוגיה, הסייבר, המדע והקידמה שהיא" המשיך כספית, "שמביטים בביזת הקופה הממלכתית וליבם נחמץ. כך מרגישות השכבות החלשות שרואות איך הן מתרחקות מבטחון כלכלי. כך מרגישים ראשי ההייטק שמגלים שאל מול 14 מיליארד 'כספים קואליציוניים' תקציב החדשנות לעידוד ההייטק קוצץ ב-100 מיליון. לא, גלית" המשיך כספית.

מצטרפת למחאה נגד הרבנים. גוטמן

התבטאות קשה והתנצלות. גוטמן צילום: פורום הלוחמות

"החרדים לא 'מוצצי דם'" הדגיש כספית, "אלה מושגים שלקוחים מעידן אחר. החרדים הם אחים מובטלים, שהמשפחה העובדת שלנו לא תצליח לכלכל עוד הרבה זמן. והם התבלבלו, ליבם גבה וגבולותיהם היטשטשו. והאשם האמיתי הוא מי שנתן להם את המפתחות לקופת החסכון והעתיד של כולנו. לא הם" סיכם כספית.

"גוטמן התנצלה על נוסח דבריה"

בקשת הגיבו לדבריה הקשים של גוטמן: "קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת. גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר".