בשידור חי: "החרדים מוצצים לנו את הדם, חולבים אותנו"

גלית גוטמן התבטאה בחריפות נגד המגזר החרדי, ולא חזרה בה: "אין לזה מילה אחרת, אתם כולכם נורא מנוסים פה" | נתניהו: "אמירה שמזכירה אמירות אפלות נגד בני עמנו בעבר". יצחק פינדרוס הודיע: "לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/23 14:24 כח באייר התשפג

בשידור חי: "החרדים מוצצים לנו את הדם, חולבים אותנו"
גלית גוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך תכנית הבוקר של חדשות 12, מנחת הטלוויזיה גלית גוטמן, דיברה בלהט נגד חוק הארנונה, ואמרה מילים קשות מאוד נגד המגזר החרדי: "אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה פה בשביל להחזיק את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם? אין לזה מילה אחרת, אתם כולכם נורא מנוסים פה".  

"הם מוצצים את הדם, חולבים אותנו"

יועץ התקשורת ברק סרי, שנכח גם הוא בשידור מחה כנגד גוטמן, "אמירה קשה מאוד, אמירה קשה מאוד". גוטמן השיבה לו: "ברק סרי, יש לך יותר מדי מצביעים חרדים באשדוד, אז לפחות תדבר על זה. אני אשב פה ואגיד את האמת. זאת המציאות. יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את את התושבים שלה. הצעירים שלנו, אלה שמשרתים בצבא ואלה שהולכים לאוניברסיטה לא ישארו פה".

סרי הביעה מחאה בפעם השניה כנגד הדברים: "אני מוחה על האמירה הזאת כמו שלא היינו רוצים שיגידו על ציבורים כאלה ואחרים. לא אמירה טובה גלית". אלא שגוטמן לא חזרה בה: "אני אומרת לך, הם מוצצים את הדם, חולבים אותנו. הם איבדו כל בושה ואנחנו מספיק כבר לשבת פה ולהתייפייף".

"מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברים וגינה אותם: "‏אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפלות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום — כל ישראל אחים".

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לדברים ואמר כי הוא מצפה שישעו לאלתר את גוטמן: "בחשכת ימי הביניים, כשגויים אנטישמיים הטיחו ביהודים אמירות כאלו, אמרנו: ככה זה- עשו שונא ליעקב. אבל כאן בישראל? יהודיה? בריש גלי? לא יודע מי זו האישה הזו, אבל האמירות שלה הן פסאודו אנטישמיות, מבישות ולא ראויות לבמה תקשורתית. עם קמצוץ אתיקה עיתונאית, מצופה מערוץ 12 להשעותה לאלתר".

השר קרעי, הציג את תוכנית העבודה של המשרד

השר שלמה קרעי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק פינדרוס אמר בתגובה כי אפילו בלייבור בבריטניה הרחיקו חבר פרלמנט שקרה ל"יהודים התלמודיים" מוצצי דם. "גם הם מבינים שהז'רגון של גבלס פסול לשימוש תמיד ובכל מצב. לא אגיע לאולפני חדשות 12 עד שההסתה המתועבת הזו תטופל".

שר השיכון מאיר פרוש הזהיר כי אנחנו עלולים להגיע למעשי אלימות כלפי חובשי כיפה, "וכבר ראינו דברים כאלו בעבר", הזכיר. "אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".