ענהאל שמואלי על סערת איבוד הבתולים: זה קורה

האושיה הסרוגה ענהאל שמואלי שרק לאחרונה הוציאה ספר בנושא זוגיות, עוררה סערה בשבוע שעבר כשתקפה את הדרישה של גברים דתיים, "אני רוצה בתולה" | שמואלי לא מתנצלת: "זה שאנשים נופלים בניסיון לא מעיד על רמת הצדיקות שלהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/22 21:16 כז באייר התשפב

ענהאל שמואלי על סערת איבוד הבתולים: זה קורה
ענהאל שמואלי, צילום: יח"צ ענהאל שמואלי

בשבוע שעבר הרשת געשה בעקבות פוסט נוקב של האושיה הסרוגה ענהאל שמואלי בו מתחה ביקורת על הדרישה של גברים דתיים, "אני רוצה בתולה". שמואלי עונה לתגובות הרבות שקיבלה ולא חוזרת בה, "הדבר האחרון שמשפיע על שלום בית וזוגיות טובה זה האם הבן אדם דיבר לשון הרע או לא בתול".

ענהאל שמואלי: איבוד בתולים קורה להרבה דוסים

שמואלי שלאחרונה הוציאה ספר מצליח בנושא זוגיות הגיבה לביקורת באינסטגרם וכתבה: "דבר ראשון אני מאמינה במצווה הזאת והיא חשובה, אני לא אומרת בפוסט אם לגיטימי או לא וגם לא מנסה לכפות מצוות על אף אחד מצוות כאלה או אחרות או להפך להפוך את זה ללגיטימי. אבל אם נשים בצד את המצווה החשובה,  גם לשון הרע זה מצווה חשובה, נכון? אז האם כשאנשים יוצאים לדייטים הם מבקשים כקריטריון ושואלים לפני, "האם הבחור מדבר לשון הרע?" לא אף אחד לא שואל".

שמואלי הוסיפה: "תסמכו עלי שאני רואה מי מגיע ליעוץ והדבר האחרון שמשפיע על שלום בית וזוגיות טובה זה האם הבן אדם דיבר לשון הרע או לא בתול. כשאתן כותבות לי שזה מעיד על רמה דתית, ממש לא בהכרח. יש הרבה אנשים שזה פשוט קרה ומאוד דוסים. זה שאנשים נופלים בניסיון לא מעיד על רמת הצדיקות שלהם".   

"איסור נגיעה היא אחת המצוות הכי קשות להשמה"

כזכור, בפוסט השבועי שלה שנקרא "דקה לפני שבת" פתחה ענהאל שמואלי נושא נפיץ במגזר הדתי, והוא סוגיית הבתולין לפני החתונה וכמובן איסור נגיעה. שמואלי התייחסה לנושא הרגיש בעקבות שאלה ששאלה אותה גולשת בעמוד האינסטגרם שלה  "האם לעובדה שהיא לא בתולה יהיה השפעה על חיי הנישואין שלה?  

שמואלי, ענתה לגולשת באריכות וסיפרה מניסיונה כשדכנית שלא מעט פעמים אחת הדרישות שגברים דורשים בשידוך הוא שתכיר להם רק בחורה בתולה. שמואלי, אמנם הסכימה עם כך שזכותו של כל בחור לחפש בבחורה מה שהוא רוצה. אך הוסיפה וטענה שזו בקשה שאין לה שום משמעות לחיים זוגיים,  "יש באמירה הזאת משהו שמוליך שולל חברה שלמה ובעיקר מוביל אותה לחשוב שבתולים, שיער ירוק, גובה , ומשקל מספר את סיפורו של אדם ואומר עליו משהו מסויים ובעיקר על נשים. החיים מעבירים אותנו אתגרים לא צפויים, האם בתולים יעזרו לנו להחזיק אותם? תכונות כמו אורך רוח, אומץ לב, אכפתיות ,אופטימיות ועוד אלו הם תכונות מהותיות".