עמרי כספי לוחמני: "בחלק מהדברים ימני יותר מאיתמר בן גביר"

שחקן הכדורסל לשעבר מספר בראיון על התחושות הקשות בעקבות הפיגועים, מה לדעתו צריך לעשות למשפחות המחבלים ולמה הוא כל כך אוהב את החב"דניקים, "אלה אנשים מדהימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/22 14:39 יט באייר התשפב

עמרי כספי לוחמני: "בחלק מהדברים ימני יותר מאיתמר בן גביר"
עמרי כספי, צילום: Kobi Gideon / Flash90

השחקן הישראלי הראשון בליגת ה-NBA, כדורסלן העבר עמרי כספי, מתייחס למציאות הביטחונית הקשה ולגל הטרור האחרון שגבה את חייהם של 19 אזרחים בפיגועים רצחניים ברחובות ישראל וגם למצב הפוליטי, "יש כאן ממשלה שמאלנית שיושבת שיושבות בה העבודה, מרצ ומפלגה ערבית". 

בראיון שהעניק למוסף שבעה ימים בידיעות אחרונות המתפרסם היום (ו'), פורש כספי את משנתו באשר לטיפול במחבלים, "אני חושב שצריכה להיות ענישה יותר חזקה במדינה כלפי מחבלים. לא מוכן לקבל את זה שתפסו את החבר'ה שעשו פיגוע באלעד ושיספו בני אדם עם גרזן בראש, ועוד חמש שנים הם ישוחררו באיזו עסקה ועד אז יראו טלוויזיה בכיף שלהם. אני לא אומר בואו תרצחו אותם בשטח, אבל שיהיה איזשהו תהליך הוגן בבית משפט. האנשים האלה לא זכאים לחיות. ילד בן שש ראה את אבא שלו עם גרזן בראש, אנחנו מבינים על מה מדובר פה? זה אנשים נוראיים". 

זירת הפיגוע באלעד

זירת הפיגוע באלעד צילום: Yossi Aloni/Flash90

באשר למשפחות המחבלים, הוא אומר כי הן פשוט לא צריכות לחיות במדינה. "צריך להרוס להן את הבית ולהגלות אותן, לשים אותן בעזה, פשוט מאוד. זה עניין של צדק וכבוד. זו לא פוליטיקה". במענה לשאלה האם איתמר בן גביר יותר ימני ממנו, הוא עונה, "בחלק מהדברים כן ובחלק מהדברים פחות. יש דברים שאני מזדהה בהם עם לפיד כמו כלכלה חופשית, וגם עם גנץ. באותה מידה, אני חושב שביבי עשה טעויות אבל יש דברים שאני לא מוכן לקבל". 

"לא מכיר ארגון מדהים כמו חב"ד"

עוד הוא סיפר על הקרבה לדת. "מה זה התחזקתי? אני נהנה. הולך לבית חב"ד ליד הבית, מאוד אוהב את אנשי חב"ד, אלה אנשים מדהימים. הייתי בציון של הרבי מליובאוויטש. לא מכיר שום ארגון כזה שנמצא בכל מקום מקום בעולם ולמרות שהרבי נפטר לפני כמעט 30 שנה הם עדיין מעניקים אהבה". 

כספי, אוהב את חב"ד

כספי, אוהב את חב"ד צילום: Moshe Shai/FLASH90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן