תתאים לו הכיפה? אביב גפן לא פוסל: "כשזה יגיע, אני אחזור בתשובה"

המוזיקאי והיוצר, שמגדיר את עצמו באתאיסט, הפתיע את קהל המשתתפים בוועידת השלטון המקומי וסיפר על יחסיו עם הדת. "אני עדיין ,כן מנסה, מקשיב לומד". עוד הוסיף, "כרגע אני מתנחם באביתר בנאי, שחזר בתשובה מתוך הרבה אמונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/21 22:38 יד בחשון התשפב

אביב גפן לא פוסל: "כשזה יגיע, אני אחזור בתשובה"
אביב גפן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועידת השלטון המקומי לחדשנות התקיימה היום (ד') במתחם אקספו בתל אביב, בה השתתפו נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה נפתלי בנט. אלא, שגם הזמר המפורסם אביב גפן לקח חלק בוועידה, וסיפק התבטאות לא שגרתית. 

לאחר שבקיץ האחרון הופיע עם הזמר אברהם פריד בבריכת הסולטן בירושלים, הופעה שהפכה לערב אחדות בין דתיים לחילונים, בה אף חבש כיפה לפני ששר את מילות השיר הלקוח מהמקורות, הוא חושף עוד התקרבות לדת. 

"בעניין של דתיים חילונים בישראל, הרבה שנים עברתי שטיפת מוח סמויה", אמר גפן לקהל וסיפר: "גדלתי בחברה שבאמת הוקיעה את הדתיים, הוקיעה את הדת, את הרעיון של אלוהים. היום אני עדיין אדם חילוני, אני עוד לא הרגשתי את זה. אני כן מנסה, אני נפגש עם המון אנשים ורבנים. אני מקשיב לומד. אבל עדין הדבר הזה, שאומר שיש משהו יותר גדול, יותר נעלה בחיים האלה, הדבר הזה, עדין לא נגע בי".

באשר לעתיד, נראה כי עבור גפן כל האפשרויות פתוחות. "אני מחכה, בלי ציניות. כשזה יגיע, אני אחזור בתשובה. אם אני אבין שיש משהו שאני חלק גדול, ואני אאמין בזה.. כרגע אני מתנחם באביתר בנאי, שחזר בתשובה מתוך הרבה אמונה, הוא היה החילוני הכי גדול בישראל והוא בחר באלוהים ואני מכבד אותו על זה. בי עדין זה לא נגע. כשזה כן יגע בי, הדברים יראו אחרת".

על הפוליטיקה הוא אמר, "רצח רבין שינה את המשוואה, גם בנט ואיילת שקד מפחדים על חייהם. היו לי שיחות עם איילת על זה והיא סיפרה שחוששת לחיה". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן