רגע של אחדות: המחווה הבלתי רגילה של אביב גפן לקהל הדתי

הזמר שציין לא פעם כי הוא אתאיסט מוחלט, הופיע יחד עם אברהם פריד בבריכת הסולטן, החליט לתת מחווה יוצאת דופן שטרם נראתה כמוה. גפן הסביר את הבחירה למחווה: "לכבד את המקום ואת הקהל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 08:46 כא בסיון התשפא

רגע של אחדות: המחווה הבלתי רגילה של אביב גפן לקהל הדתי
אברהם פריד ואביב גפן בהופעה, צילום: משה ביטון

אמש (ב') התקיימה הופעת ענק בבריכת הסולטן שבירושלים בה הופיעו שני הזמרים הענקים - אברהם פריד ואביב גפן. המופע שנערך בהפקת קבוצת בשבע, הפך לערב של אחדות בין דתיים וחילונים, כשהשניים ביצעו יחד שרים האחד של השני. בשלב מסוים של ההופעה הצטרף גפן לפריד בשיר שמילותיו לקוחות מתוך ספר תהילים, ולפי שהתחילו לשיר החליט גפן לבצע מחווה שטרם נראתה כמוה מצד הזמר.

אביב גפן עם כיפה לראשו

אביב גפן עם כיפה לראשוצילום: משה ביטון

אביב גפן נחשב לאדם אתאיסט, שהזכיר זאת יותר מפעם אחת ושלח לא פעם הרבה ביקורות על הדת וכן על האנשים המאמינים בה. אך נראה כי בשנה האחרונה הזמר החל לעבור שינוי ויותר ויותר הוא פותח עצמו לקהל הדתי ואף נותן לו כבוד. לפני ששר יחד עם פריד, שלף גפן כיפה והניח אותה לראושו לאורך כל השיר הלקוח מן המקורות. כשהקהל וגם פריד ביניהם התפלאו מן המחווה המרגשת השיב גפן כי יש "לכבד את המקום ואת הקהל".

כזכור, לפני חצי שנה החל שיתוף הפעולה היסטורי ומרגש בין שני ענקי הזמר, השניים חברו לקליפ משותף, של השיר 'בצורת', שכתב והלחין גפן, על רקע מגפת הקורונה והקיטוב בעם. אביב גפן אמר אז כי "השיר הזה בא לתת פתח לתקווה ולאחדות, ולמציאת מקום שאפשר להיפגש בו. הוא הוקלט אחרי אין ספור שיחות מרתקות בין אברהם לביני. הרגשנו שזו אמירה ששנינו רוצים להשאיר. מעין צוואה של מדינה שרוצה שלא ישכחו את האנשים הגרים בה".